0 321 visningar

9 svar

Olga från Volga!

"JAS" Helsingborg

22 sep 2009 kl. 07:22

Jag har så jag kan ge bort 2st. Olgor. Någon som är intresserad i dessa svampfattiga tider.

0

klas jaederfeldt

22 sep 2009 kl. 15:26

jag kan stycka min också,har tröttnat på henne

0

Grethe F

22 sep 2009 kl. 15:28

Tyckar ni att ni mår bättre jag har inte kännt någon skillnad

0

"JAS" Helsingborg

22 sep 2009 kl. 21:13

Hälsomässigt vet jag inte svårt att jämföra. Det är ungefär som när någon frågar mig om jag mår fysiskt bättre av att inte äta kött, tja det är oxå väldigt svårt att svara på då jag inte har något att jämföra med, i så fall måste jag ju leva om mitt liv likadant fast som köttätare. Men jag mår bra och Olgan tycker jag ger en uppfriskande och god måltidsdryck så jag fortsätter med den. Är det ingen som vill ha en bit då?

0

BirgittaD

23 sep 2009 kl. 08:14

Min Olga vilar just nu i kylskåpet, när jag sätter i gång henne så ynglar hon också av sig så jag kan ge bort. Minst sagt produktiv.

0

Frida T

23 sep 2009 kl. 09:36

Klas jag gillar din morbida humor ;)

Alla er andra vad är en Olga?

0

frida

klas jaederfeldt

23 sep 2009 kl. 11:00

det är en blandning av svamp och bakterie, som man odlar i sockrat tevatten, svampdelen gör alkohol av sockret, bakterien bryter ner alkoholen till en mycket svag alkoholhalt, varje gång man gör en ny sats så växer Olga i omfång.
värskan som blir av tevattnet dricker man som en välsmakande “hälsodryck”

0

Frida T

23 sep 2009 kl. 12:34

Hugaligen… Tur det finns rödvin , ett gott o hälsosamt alternativ ;)

0

Göteborgare

23 sep 2009 kl. 22:17

Hur ska ni skicka en sån svamp? På posten? Den måste väl ligga i vätskan hela tiden?
Kan tänka mig att prova använda Olgan.

0

"JAS" Helsingborg

24 sep 2009 kl. 07:19

Hon klarar några dagar i en plastpåse väl emballerad så det är inga problem med att sända henne via posten.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone