0 340 visningar

10 svar

Regn

Grethe F

22 sep 2009 kl. 10:00

Äntligen får vi lite här i NV Skåne

0

Elisabeth Jansson

22 sep 2009 kl. 10:05

Hej!
Här har det kommit 7 mm i natt och nu vräker det ner!
Det är räddningen för trattkantarellerna som torkar på en del platser och på många ställen har de inte kommit upp!

0

SussieH

22 sep 2009 kl. 10:27

Här i NÖ Skåne blev det ett par droppar bara - knappt så asfalten blev blöt. Vi behöver betydligt mer regn om höstens svamp inte ska gå förlorad. Snart får man väl dansa “regndans” och be till vädergudarna…........

0

Grethe F

22 sep 2009 kl. 10:36

Grattis Elisabeth ja nu har det regnet en stund här det är det samma här trattkantarleerna har int ekommet på mina vanliga ställen som dom brukar

Hoppas du får mere i din del af Skåne så tort i Sept är det länge sen jag har uplevt

0

Bo E

22 sep 2009 kl. 12:20

Här i Örebro är vi inne på tredje regndagen nu.
Snålblåst, duggregn och ingen sommarvärme längre…brrrr
Det behövs blötas ned rejält ute i svampmarkerna så man ska väl inte klaga, fast nog är det trevligare med soool och framför allt värme…

0

Tina Nordberg

22 sep 2009 kl. 12:43

Det regnar lite smått här med, det behövs om vi ska få några trattisar.

0

Lilla My

22 sep 2009 kl. 12:44

Vi har fått några få millimeter över norra Östergötland hittills, men det blåser bort innan kvällen

:(

0

Grethe F

22 sep 2009 kl. 13:12

Ja vi har blåst här också och vi behöver mycket mer regn

0

svenne

22 sep 2009 kl. 16:00

Här uppe i det nordväst skånska hörnet är det oxå väldigt torrt.
Tog en sväng till mitt lilla kärr i gårkväll för att förhoppningsvis
plocka några brandgula trumpeter på mitt lilla bestånd som brukar ge ett par liter om året men det verkade som om dom inte brydde sej om torkan för jag kom hem med
över 5 liter vilket alldrig har hänt för så till o med i skåne kan man höra ljuv trumpet musik.

0

Grethe F

22 sep 2009 kl. 16:20

Så roligt att hitta rödgul trompet i Skåne grattis och så just nu

0

Stefan hbg

22 sep 2009 kl. 18:08

Det hänger i luften lixom men det vill sig icke. Får väl sälja bilen och köpa en kamel snart :(

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone