Jag har en termos men använder den aldrig för jag tycker den är för tung.
Kolla efter lätta termosar om det ska vara en sån.
Tycker att en flaska typ lokavatten är max vad jag orkar lasta extra med mig i skogen.
Vid risk för värmeslag alltså, nu finns det ju så mycket blåbär i skogen att all proviant är överflödig.
I dagens läge behöver man nog inte oro sig över vilken som håller värmen lägst utan snarare vikten och storleken, jag har en liten 0,5 liters ståltermos som jag ser till blir fylld med kokade vatten en stund innan jag häller på det jag vill ha i. Den håller drycken varm hela dagen och är inhandlad på Klas Olsson för en liten penning. (lingonmos - potatismos - äppelmos - plåttermos :)
Det har blivit en del termosar under åren och just nu är det bara en liten för två koppar sin göller, jag vill ju också ha med kamera och vatten, liten börda blir lätt tung efter hand, sen kommer ju vikten av svampkorgen och en bärare skulle nog vara något för mig ibland att ha.
Svampsmurfen (och övriga), här finns lite hjälp:
http://smartson.se/test/fritid/test-av-tio-termosar-2008.htm
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.