0 541 visningar

8 svar

Termos i svampskogen?

Svampsmurfen

22 sep 2009 kl. 13:12

Jag är på väg att köpa en termos att ha när jag ska ut i skogen och plocka svampar.

Men nu undrar jag, vilken
enliters-termos är bäst?
Och var köper man den?

0

Bo E

22 sep 2009 kl. 13:15

Jag har en termos men använder den aldrig för jag tycker den är för tung.
Kolla efter lätta termosar om det ska vara en sån.

Tycker att en flaska typ lokavatten är max vad jag orkar lasta extra med mig i skogen.
Vid risk för värmeslag alltså, nu finns det ju så mycket blåbär i skogen att all proviant är överflödig.

0

Boman

22 sep 2009 kl. 13:31

Jag har en liten ståltermos, var den är köpt minns jag inte längre. Funkar, år ut och år in. Sååå tung är den inte och fika ute piggar upp.

0

Svampsmurfen

22 sep 2009 kl. 13:39

Vilken termos håller värmen bäst?

0

"JAS" Helsingborg

22 sep 2009 kl. 13:47

I dagens läge behöver man nog inte oro sig över vilken som håller värmen lägst utan snarare vikten och storleken, jag har en liten 0,5 liters ståltermos som jag ser till blir fylld med kokade vatten en stund innan jag häller på det jag vill ha i. Den håller drycken varm hela dagen och är inhandlad på Klas Olsson för en liten penning. (lingonmos - potatismos - äppelmos - plåttermos :)

0

Draken

22 sep 2009 kl. 14:56

Det har blivit en del termosar under åren och just nu är det bara en liten för två koppar sin göller, jag vill ju också ha med kamera och vatten, liten börda blir lätt tung efter hand, sen kommer ju vikten av svampkorgen och en bärare skulle nog vara något för mig ibland att ha.

0

Draken

22 sep 2009 kl. 14:58

det är så lätt att slinta på tangenten också vad som gäller är alltså lätt packning ha det bra

0

Mossning

22 sep 2009 kl. 18:29

Svampsmurfen (och övriga), här finns lite hjälp:

http://smartson.se/test/fritid/test-av-tio-termosar-2008.htm

0

Mossning

22 sep 2009 kl. 18:31

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone