0 1737 visningar

12 svar

Lupp!

Elisabeth Jansson

25 sep 2009 kl. 15:53

Hej!
Jag har letat efter en bra lupp en längre tid men hittar ingen.
Jag vill ha en förstoring på ungefär 7 gånger och ett rostfritt skal omkring förstoringen samt ett hål så jag kan hänga den kring halsen!

Var hittar jag en sådan?
Har letat i Skövde hos optiker,urmakare m.m. utan resultat och på nätet hittade jag inte vad jag sökte!
Ett bra pris skulle vara bra också!
Kanske någon på guiden som har en extra att sälja till mig!

0

gunhild Nordås

25 sep 2009 kl. 20:10

Finns någon Clas Olsson hos er? Försök dddär dom brukar ha. Tror också att minica Svensson säljer såna.

0

Mats Björkqvist

25 sep 2009 kl. 20:17

Men Skövde Natur borde väl ha?
http://www.skovdenatur.nu/

0

Ewa lilliesköld

25 sep 2009 kl. 20:43

prylus.se
Jag köpte mig en till häromdagen ( x10) 129 kr, de är riktigt bra!!
:-)

0

Elisabeth Jansson

26 sep 2009 kl. 00:00

Tack för de olika förslagen!
Skövde Natur glömde jag förstås!
EVA
Har du provat din lupp?
Ser du tydligt när det är 10 ggr i förstoring.
Det var ett väldigt bra pris på den,precis en sådan som jag letat efter. Om man betalar i förskott med betalkort måste man ändå betala 50 kr för frakt postförskott,jag har för mig att man löser ut paketet då!
Jag har tänkt att betala med kort!

0

Tanjai Gagnef

26 sep 2009 kl. 06:44

Tack för tipset Ewa! Jag beställde en direkt från prylus.se! Och Elisabeth - portot 50 kr är ett maxporto på nåt sätt, för mig blev det bara 29 kr eller nåt sånt. (Jag betalade med kort) Hoppas den kommer nästa vecka så jag får testa! :-) Eftersom jag redan har en bra 10x lupp så beställde jag en 30x…. undrar om det går att använda en med så stark förstoring? Nån som testat?

0

Elisabeth Jansson

26 sep 2009 kl. 09:55

Är det inte svårt att ha en sådan stark förstoring,jag har en kikare som det är en hög förstoring på och den måste man hålla blixtstilla för att kunna se bra med det är svårt att fokusera!
Tanja berätta sedan när du testat den om du tyckte förstoringen var bra, på den som förstorade 30 gånger!

0

jan Andersson

26 sep 2009 kl. 10:04

Jag har en 8x med LED-belysning. kostade under 100 - med frakt. Funkade perfekt vid bl.a. “svarta prickar”-excursionen förra fs.

0

Ewa lilliesköld

26 sep 2009 kl. 10:13

Hej!
Jag har testat x10, den är riktigt bra, man ser tydligt och klart. Köpte en x30 förra gången, det var inget för mig. Om du ska se en endaste detalj är den super men jag tyckte det var svårt så jag gav bort den till en som gillade den starkt!!
Hoppas ni blir nöjda. De är ursnabba med leverans!
:-)

0

Tanja i Gagnef

2 okt 2009 kl. 20:59

Jag har testat min 30x lupp nu, den är lite knölig att hantera, men jag kollade på rimskivling under en stark lampa och det var väldigt vackert! Kommer nog att fortsätta att använda min 8x lupp, men ha denna nya som en extra. Det var förresten otroligt snabb leverans från prylus.se! Kan rekommenderas!

0

greger

2 okt 2009 kl. 21:09

hej
försök med universitetsbokhandlarna. där köpte jag min. Prova ett websök på eshenbach bra optik.
naturbokhandeln har dom (dyra 500
kr för en 10x)
mvh greger

0

svampstaff

2 okt 2009 kl. 22:09

Fick du lystickorna? Elisabeth?
Sambon skrev Jonsson ist. för jansson på adresen:)
skickades i onsdags.

0

Svampstaff!

Elisabeth Jansson

2 okt 2009 kl. 23:33

Visst har jag fått tickorna har du inte läst mailet!
Jag behöver din adress!
Maila den!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone