Vad tror ni som vet mer än jag är detta möjligen svarta trumpetsvampar?
vad gör man bäst med dem?
Hur vet jag att de inte är för gamla de ser redan lite slitna ut?
Finns det någon förväxlings svamp?
Och till slut ett stort TACK för att ni som skriver här och för att denna sida finns. Har lärt mig otroligt mycket sen jag hittade hit + att jag springer helt plötsligt till skogen varenda ledig minut carina
svart trumpetsvamp???
Du lär inte kunna förväxla svart trumpetsvamp med något. Dina ser lite torra ut, annars ok. Om de känns bra och inte är mjuka o sladdriga så spar dem, tycker jag. Jag äter dem gärna stekta i smör, eller delar dem och torkar dem till senare. Torkad svamp smular jag ned i soppor och såser.
Carina! jag hälsar dig hjärtligt välkommen till detta fantastiska forum. Det är glädjande att varje vecka upptäcka nya signaturer. Om du inte är helt humorbefriad hoppas jag att du inte tar illa upp när jag påtalar ett litet stavfel.
Trummpisar stavas TRUM-PISSAR och inget annat!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.