0 409 visningar

11 svar

Dagens...

svampstaff

29 sep 2009 kl. 19:08

Bistra sanning, är att det börjar bli tomt i skogen:(
Hittade en svamp som inte bryr sig om årstiderna, tacka vetja tickor.

0

svampstaff

29 sep 2009 kl. 19:11

Nästa är väl inte helt okänd?
Men sista bilden undrar jag?
små,små fjälliga på björklåga.

0

Lena M

29 sep 2009 kl. 19:13

Håller med dig, inte mkt. att titta på men ser att tickorna börjar komma och rätt många biskopsmössor finns att beskåda :).

0

svampstaff

29 sep 2009 kl. 19:15

Tegelröd slöjskivling på ettan?

0

svampstaff

29 sep 2009 kl. 19:18

Epålettsvamp på ek.
Och en vacker Ek.
Finns det inget på marken så får man kika uppåt!
Då kommer en mäktig havsörn svepandes över huvudet:)

0

Tibble

29 sep 2009 kl. 21:13

Hej

Jag är ny här och undrar om det är meningen att man ska komma med förslag på art till denna bild. I så fall föreslår jag rutskinn.

0

svampstaff

29 sep 2009 kl. 23:05

Du är inte ny här “Tibble”
Bara en i raden av tragiska nick!
Meningen med ett forum är att hjälpas åt med knepiga svampar, kanske lite skryt mm,mm.

Personligen tar jag min sista tripp imorrgon, sen är mina två eos kameror sålda, tänker satsa fullt ut på bättre grejor.
Men det blir nog inte svamp för min del, möjligtvis som avkopplande hobby. Jaga sällsyntheter är kul en säsong, det tär för mkt. både på kropp och utrustning mm. till ingen nytta, ganska meningslöst arbete.

0

svampstaff

klas jaederfeldt

30 sep 2009 kl. 00:54

skriv en bok,du har ju bilderna

0

"JAS" Helsingborg

30 sep 2009 kl. 01:13

Synd svampstaff! Men tappar man intresset så gör man jag höll på att lägga av förra året men när jag hade varit borta från snokandet i någon månad så sket det sig jag var en promenad för ro skull i skogen och så dök det upp en intressant sak och så var det kört igen. Men det är viktigt att göra andra saker oxå och inte bara jaga sällsyntheter. Jag brukar ibland lämna kameran hemma och bara ta korgen och ge mig ut för att plocka något ätbart men det är svårt, jag får stålsätta mig för att inte börja snoka:) Jag är ju lite knäpp som du så klart har hajjat så i höst har jag oxå plockat en del bär och kokat rönnbärs, svartavinbär och paradisäppelgelé och i morgon så blir det till att plocka fläder och slånbär. Jag hoppas att vi får se dig här på forumet då och då i alla fall.

0

"JAS" Helsingborg

30 sep 2009 kl. 01:16

Tredje bilden serie 2 är Honungsskivlingar men som sagt det finns 6 arter av den så vilken det är av dem kan jag inte avgöra.

0

Svampstaff

Frida T

30 sep 2009 kl. 06:41

Lusten hoppas jag kommer tillbaka nästa höst! Svampar är spännande saker o det går inte att låta bli….

0

Svampstaff

Monica A

30 sep 2009 kl. 21:02

Inte får du väl lägga av helt! Jag som hela tiden har glatt mig åt och varit litet avundsjuk på allt trevligt som du hittat här omkring i Östergötland!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone