Har vært noen timer i skogen i dag. Det er tørt, men utrolig hva man finner likevel ;-) Hvis noen har gode forslag til “skinnet”, som vokser på avkuttet gran, så blir jeg glad!
Ellers fant jeg masser av skarlagensvãxing og trattiser, hurra!
Förlåt att jag blir helt OT här och kanske för personlig….men Ingvild jag måste bara få säga; du har ett så URHÄFTIGT namn. Jag blir alldeles poetisk och lycklig varje gång jag ser det!!
Måste vara ett gammalt fornnordiskt som jag tror ni är bättre på i Norge att bevara.
Takk! Jeg er veldig glad i navnet mitt, som forresten betyr stridende kvinne ;-)) Har en datter som heter Hedvig, og det oppdaget jeg etterpå betyr det samme. I deler av Norge er man nok opptatt av å bevare gamle navn, men vi skandinavier har jo blitt veldig inspirert av spesielt engelskspråklige og franske navn. Litt trist kanskje, men sånn er vel utviklingen!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.