0 357 visningar

10 svar

Urrk vad kallt

Robban O-Hamn

30 sep 2009 kl. 07:30

Så kom årets första frostnatt här i Oskarshamn. Strax under nollan nu på morgonen. Solen skiner nu från klar himmel.

0

Frida T

30 sep 2009 kl. 07:35

Andra frostnatten här i Värmland. :(

0

anithau

30 sep 2009 kl. 08:30

Andra frostnatten här i Umeå också.

0

Mikael, Västergötland

30 sep 2009 kl. 09:07

Här i Sjuhäradsbygden i Västergötland hade vi vår fjärde frostnatt denna septembermånad. Idag var det ordentliga 5 minusgrader, och asklöven har fallit som ett ösregn.
Nu ska väl frostvaxingarna komma?

0

Lilla My

30 sep 2009 kl. 09:45

...frost i norra Östergötland också :)

0

Tina Nordberg

30 sep 2009 kl. 09:58

Ja urrrkigt här med i Västmanland
det var nog första frostnatten här med.

0

Vita gräsmattor!

Elisabeth Jansson

30 sep 2009 kl. 10:03

Usch för vintern,nu börjas det!!!!!!
Här i Södra Råda Gullspång hade vi andra frostnatten!Idag var gräsmattorna vita!
Nu ska jag kolla om det finns trattisar i bästa skogen långt bort,innan kylan tar dem!

0

Vita gräsmattor!

Jan A, Uppsala

30 sep 2009 kl. 10:57

Två markfrostnätter i rad nu, men för några veckor sen hade vi en kallare morgon med -0.4!

0

Vita gräsmattor!

"JAS" Helsingborg

30 sep 2009 kl. 11:27

:) +5g i natt.

0

Vita gräsmattor!

Stefan hbg

30 sep 2009 kl. 13:26

Jag har frostat av min svampfrys för den är tom :(

0

Vita gräsmattor!

Bo E

30 sep 2009 kl. 13:41

Här i Örebro tror jag oxå det var första frostnattren, men enligt prognosen ska den infalla natten mellan fredag och lördag med -2…

USCH…jag vill ju hitta svamp i helgen….Nu hoppas man ju på blåmusseroner, trattskivlingar och såna trevliga höstsvampar, och att kantareller och trattkantareller överlever ett tag till, förra året plockade jag kantareller samma dag som första snön kom, och inte var det redan i september…brrr

Men dehär första gränsfallen till frostnätter brukar ju inte bita lika hårt överallt utan det kan finnas frostfria områden i vissa typer av skog etc.

Men inte är det trevligt med denna isande nordvästvind som vi haft nu i några dagar.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone