1. Jag tycker inte jag känner igen Lepista irina, särskilt på den skrovliga hatten, men din bild är ur fokus. Foten verkar sidoställd?
2. Scleroderma areolatum eller närstående.
3. Jag tror det är en Hygrocybe i gruppen kring ängsvaxing (tidigare Camarophyllus), som brukar dyka upp sent på året. Jag har ingen kläm på den, kanske H. fuscescens eller H. colemanniana, eller någon obeskriven? Den brukar vara större än H. virginea, hur stor är din?
Min är görstor!
Men vaxingarna var inte så små, den största kanske 50-60mm hög, hittar inget som liknar heller?
Första bilden på (musseronen)var intressant tyckte jag, precis som en spröd vårmusseron som går sönder när man vill ta loss den hel(.Växte i en brant grässlänt intill en stenmur, fötterna var obefintliga på dom två exen av nån anledning?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.