Regnet har äntligen öst ner i natt och nu på morgonen, nu klarnar det upp men kanske bara tillfälligt mer regn är ju att vänta så ännu är inte hoppet ute. Vi har inte haft kallare än 6-8+ men troligen nära -g uppe på åsarna. Såhär såg det ut i förgår i alla fall och i går kväll kokade jag Fläderbärsgelé, gott:)
Alla bär som “färgar” ordentligt innehåller ju mycket “antioxidanter” så de är säkert bra om man blir sjuk. Något som är mycket bra vid olika influensor och förkylningar är ISLANDSLAV Cetraria islandica L. som har ingått i mitt apotek i minst 30år. Förr fans den att köpa både på hälsokost och apoteken men jag har alltid plockat den själv i skogen. När det gäller bär så käkar/dricker jag en drink nästan varje morgon bestående av. 2 råa ägg, 3 bananer, 3 färskpressade apelsiner 3 rågade msk. med något bär (blåbär, jordgubbar, svarta vinbär, fläderbär m.fl.) 1 msk. honung, 1 msk. äppelcidervinäger, 1 msk. olivolja, och så antingen tranbär, lingon eller Olga juice allt kravodlat om det finns och så mixar jag detta och dricker. Barnen får oxå var sitt glas av detta.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.