0 438 visningar

23 svar

Roppa ut vad ni tycker!!

svampstaff

2 okt 2009 kl. 23:28

Sluta mussla nu!
Vi är en liten krets människor som är svampstörda nu förtiden,
ändå gömmer ni er vid falska nick ibland?
Ropa ut! Eller skrik!!
Vad som är fel eller problemet här på forumet.
Sluta vara så flata.
Om ni tycker jag tar för stor plats?Säg det då!
Får ni inget svar på era frågor?säg det då.

Personligen älskar jag när blåstjärnor strider om identitet på en svamp:)
Det är kul!

0

"JAS" Helsingborg

2 okt 2009 kl. 23:35

“JAS” , Svampstaff, “JAS” , Svampstaff, det är nästan så man skäms ibland för stor plats tar vi men vi är ju mycket i skogen och mycket hittar vi. Jag brukar tänka som så. - F-n om jag plåtade och frågade på allt som jag hittar så hade jag behövt några egna mykologer och ett eget forum och det verkar som om du känner likadant eller? :)

0

Elisabeth Jansson

2 okt 2009 kl. 23:40

Ni Förgyller tillvaron på forumet både med bilder och text,den som inte vill läsa behöver inte!
Tack för lystickorna Svampstaff!
Kanske du hittar lystickor också JAS?

0

Ingvild

2 okt 2009 kl. 23:52

Stor plass? Hver gang jeg er inne her, leter jeg etter innlegg fra spesielt deg og JAS. Dere finner alltid svamp jeg drømmer om…;-) Ta den plassen dere trenger og ikke bry dere om sure oppstøt fra de som ikke finner det samme…
Vær så snill og fortsett til en stakkars nordmanns forlystelse!

0

"JAS" Helsingborg

2 okt 2009 kl. 23:59

Tur att man bor i en lägenhet där det är högt i taket annars hade jag nog fått flera bulor i knoppen nu:) Tack för era positiva ord, de värmer. Jag gick igenom mina tickfynd i förrgår och jag har sparat alla lystickor som jag hittat de senaste 2 åren och det var inte många, 10st små rackare:( Hur mycket går det åt för att färga ett hg. garn?

0

svampstaff

3 okt 2009 kl. 00:03

Observera nu Jas att det bara var Ingvild so gillae oss:) ??

0

svampstaff

3 okt 2009 kl. 00:04

som gillade oss, ska de vara!

0

Elisabeth Jansson

3 okt 2009 kl. 00:04

Det borde nog räcka till 1 hg garn!Men jag färgar inte garn längre utan mest ull som jag tovar med!

0

"JAS" Helsingborg

3 okt 2009 kl. 00:26

Elisabeth är med oss oxå svampstaff. Och så lite inbördes beundran, f-n det blir ju 3 var:)

Elisabeth, jag skall leta fler i nästa vecka , har ett ställe där jag vet att det finns några st.

0

BirgittaD

3 okt 2009 kl. 06:11

Det går åt 30 gram torkad lysticka till 1 hg ullgarn. Färgade såant på färgkursen i lördags. Hittar du några JAS är jag också glad för några. Just nu sitter jag och smälter alla nya tickintryck i Umeå. Får väl se ytterligare några nya idag. Avslutar med artprov i morgon.

0

Boman

3 okt 2009 kl. 08:39

För min del får ni ta den plats ni vill. Det enda som stör är duminlägg skrivna under olika nick, uppenbart av samma människor(syns på språkbehandling, skrivstil etc).
Utan er som har ork och tid att ränna runt i skogarna på jakt efter allt möjligt och omöjligt lärde vi andra oss inte mycket.
Läste med behållning och ett leende er inatt!

0

RasBohlin

3 okt 2009 kl. 14:07

Jag ställer också upp bakom både “JAS” och “Svampstaff”! “Jan A Uppsala” har jag förövrigt minst lika stort förtroende för som många av “stjärnorna”, och att man publicerar en massa bilder är väl bara kul eller?

0

Helge

3 okt 2009 kl. 14:10

För mycket av svamp???

Nää det kan det väl inte bli?

0

Grethe F

3 okt 2009 kl. 14:27

Jag lär något nytt varje dag och jag tyckar inte ni tar up för myckett plads. Jag själv kan inte skicka in bild är helt hoplös och ofta så dykar dom up jag undrar över ändå så tack ska ni ha alla ni som kan lägga in bild

0

Draken

3 okt 2009 kl. 14:51

Svampstaff du är en tillgång och som typ en karljohan kan man inte ta för mycket plats, desto större och tjockare ju vackrare eller hur man nu ska säga om en Svampstaff.

0

Frida T

3 okt 2009 kl. 16:53

Fortsätt som vanligt svampstaff mm ! Det är kul att det finns fler svampstörda….

0

Bengt Sandh

3 okt 2009 kl. 21:12

Svampstaff har nog rekord när det gäller antal olika nicknames.

0

Evus

3 okt 2009 kl. 22:17

Allvarligt Svampstaff, så tycker jag att du är lite jobbig emellan varven.

Ropar

0

Mossning

4 okt 2009 kl. 00:33

Svampstaff har nog haft betongkepa hela dagen. hehe

0

Mia

4 okt 2009 kl. 00:46

Men han har ju utvecklats enormt. Jag går förbi svampar som kan vara sällsynta men orkar inte riktigt bry mej på den nivån. Dessutom har jag så dåligt minne så det är iskallt. Rör mig inom samma område som Klas.

Hmm.. men roppa, vad fan är det?

0

"JAS" Helsingborg

4 okt 2009 kl. 00:59

Det är tydligen inte bara jag som är lite ordblind. Först trodde jag att svampstaff ville att vi skulle “RAPPA” om vad vi tyckte om honom och det har vi ju gjort så nu har han bara till att sätta på vinylen och köra igång å jamma:)

0

Bekräftelsebehov

Norma

5 okt 2009 kl. 06:10

Vi har alla någon form av bekräftelsebehov. Behovet ser nog olika ut från person till person. Kanske vill man känna sig omtyckt och speciell men frågan är hur viktigt är det egentligen?

Vi är alla värda att älskas, så är det ju och vi duger alla som vi är. Ändå är det på något sätt som det inte räcker och då hamnar man i ett destruktivt beteende där man ständigt försöker hitta fel på andra för att på så sätt bekräfta att jag är bättre på något sätt. Jag är inte bättre än någon annan och jag vet det och därför blir den bekräftelsen bara kortvarig och istället sårar jag bara någon annan för jag dömt dom innan de haft en chans.Det är mina fundeingar kring detta.

0

Cecilia

5 okt 2009 kl. 10:51

Jag tycker att det här är ett fantastiskt forum! Alla typer av frågor får svar; obskyra minisvampar, gräsmattesvamp, “är det här en kantarell”, vackra oätliga svampar etc.
Engagemanget när det ryktas om en svampförgiftning gör att det känns som om det finns folk som bryr sig om varandra!

Sen finns det såklart ett och annat troll, enstaka spydiga svar, och säkert en hel del missförstånd, men det får man nog leva med.

Jämfört med vissa andra forum inom andra ämnesområden upplever i alla fall jag att det är befriande att man kan ställa enkla frågor utan att bli avsnäst. Och dessutom få svar från blåstjärnor! Fantastiskt!

Vad spelar det för roll om någon gör fler inlägg än någon annan? Är det ransonering?

0

Evus

6 okt 2009 kl. 22:25

Det spelar ingen roll om någon gör fler inlägg än någon annan, det var inte det som Svampstaff tyckte vi skulle “roppa” om.

Jag tycker han är för störig i bland helt enkelt.
Och som man frågar får man svar. Det tror jag nog att han tål.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone