Min fråga är om jag ska hälla bort svampspadet på de torkade trattkantarellerna eller om det ska ingå i stekningen? Jag har tänkt mig blanda ris o svamp till mangold-dolmar o med lite ost i ugnen men blev så helt plötsligt osäker om spadet ska hällas bort, kan någon hjälpa så vore det toppen tack!
Beror lite på svampsort tror jag, trattiss. Kj, andra sopper, Stolt fjällskivling och Ostronmusslingsspad går att koka in men jag tycker att spadet från Svart trumpet skall hällas bort då jag har upptäckt att det kan vara lite beskt samma sak med Blek taggsvamp. Mangold dolmar, låter inte så dumt, gjorde ett 30 tal svamp / kikärts biffar igår, blev jätte gott med klyftsparrispotatis och stekt Goliatmusseron och rönnbärsgelé:)
Tack jag ändrade mig och det blev torkade svarta trumpeter och nu ska det lagas till, tack så väldigt mycket för svaren, tar till mig de biffarna med kikärtor. Det låter så gott, lagade en lasagne en gång med trattkantareller och smulade bara ner men den blev helt förstört, alleles för dominerad smak. bon apetit
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.