Sista utflyktsdagen på Gotland för i år. Omväxlande lokaler, en del helt tomma, andra inte riktigt lika tomma.
De roligaste fynden idag var:
Bild 1, Cortinarius violaceomaculatus
Bild 2, kremlevaxing, Hygrophorus russula
Vi tackar Michael för två trevliga dagar tillsammans och speciellt för fyndet av kremlevaxingen!
Jag måste säga att ni är snabba! Hinner knappt komma “hem” innan ni har hunnit lägga in bilder. Tack igen för rundvisningen, det var kul att få se Cortinarius violaceomaculatus, och nästan ännu roligare att ha fått se Tricholoma “basirubens”! Och svampkorgen är suverän, borde definitivt lanseras, tack för den!
Tänkte göra ett sista ryck och leta vinriskan imorrn innan hemfärden..
Tack för fina bilder från Gotland,jag blir så avundsjuk,jag var där lite för tidigt i år 1 augusti men jag var där på bröllop.
Nästa år om hälsan tillåter ska jag nog ta en höstresa men det är mer risk att det gungar på havet vid den tiden!
Tack för fin bild av kremlevaxskivlingen,den skulle jag gärna vilja se i verkligheten!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.