0 333 visningar

8 svar

Trattisar..

Stefan hbg

9 okt 2009 kl. 20:56

Tuvade brukar man se men grenade,,!?
För er som håller till på söderåsen, trattisar nu i mängder. Får klart växa till sig lite, men snart :)

0

Helena i Lund

9 okt 2009 kl. 21:11

Nice… det var väl på tiden?!? Hur är det annars på åsen Stefan?

0

Stefan hbg

9 okt 2009 kl. 21:24

Träffade inte på en enda “älgalus” så man kan väl inte klaga. Väldigt knapert annars, tyckte fjoråret var ett bottennapp men detta är sämre. Lite brunsoppar idag ( knappt sett röken av dom ) i bra kvalitet. Ifjor kunde man skörda olivvaxingar med lie, men nope. Det verkar lovande med trattisarna ivarjefall, lite regn var tydligen vad som behövdes. Ett förlorat år men det är ju inte slut än :) Lite trattisar å rökisar så är man gla igen…

0

Helena i Lund

9 okt 2009 kl. 21:39

Nja, lite räcker väl inte? ;)
Skämt å sido, varje gång jag fyller korgen så tänker jag att: Ok, nu kan jag hålla mej nöjd. Hah!! Jag är nöjd och tillfreds i 3 dagar, sen börjar det klia igen! Mycket vill ha mer, så är det nog. Kanske jag kör norrut på söndag, vädret ska bli ok ju!

0

Stefan hbg

9 okt 2009 kl. 22:01

Det är väl så Helena :)
Vad gäller vädret kollar jag alltid på DMI fast det har stämt lite dåligt på sistone det har ju varit jättefint.

0

Robban O-Hamn

9 okt 2009 kl. 22:03

Härligt Stefan, Tänkte ta en tur i morgon och kolla hur pass dom kommit här.

0

Helena i Lund

9 okt 2009 kl. 22:09

Jag kollar DMI, och sen SMHI, och sen gör jag mitt väder! ;) Visst vill man ha fint väder, men bara sol och vind är inge bra…. var ute i lördags förmiddag i tvärregn och kuling, och som jag njöt! Visst spelade skörden in, men det var härligt med äkta höstväder! Dessutom drar sej de flesta från att gå i skogen, mer åt mej! ;)

0

Stefan hbg

9 okt 2009 kl. 23:02

Usch, tyckte lördagen var ruskig med stort R. Blå himmel med hög klar luft och höstens härliga färger är vad jag föredrar. Lycka till med svamperiet Robban å Helena.

0

Grethe F

10 okt 2009 kl. 20:25

Men nu ska vi ha regn om dom små trattkantarellerne ska växa jag var ute i dag och där var myckett smått jag var också ute i ruskvädrett före lördagen Helena

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone