6 bilder från skånska landskapet igår. Jag var på väg till något som heter “Vombs fure” i södra Skåne för att träffa Helena från Lund men man är ju som man är “nyfiken” och det är svårt att åka förbi intressanta motiv och skogspartier. Svamprapporter kommer i några trådar snart men vill bara visa lite annat så länge, hoppas att det är ok. I serie 1 får jag känslan av en Olivträds allé jag såg i Sydspanien för några år sedan.
I denna serie är de 2 första bilderna från ett skogsområde straxt söder om Södra Sandby, det kommer lite svampbilder därifrån senare i en annan tråd. Bild 3 är från toppen av en enebacke vid Ryd bara någon km. sydväst om det första skogområdet i denna serie, tillhör området Måryd-Skryllegården. Det kommer även svampbilder härifrån.
Hej helena! jag vet inte vad jag sluddrade om:) men om jag sa Flyinge så menade jag Revingeby.Från Lund, genom S.Sandby, jag tror det stod Revingeby på skylten, jag kom från Flyingehållet sedan delar sig vägen inne i S.Sandby, borde stå Hällestad någonting(veck på kartan just här). När du har kört någon km så står det en namnskylt (kanske Ryd) och en skylt med Naturskydsområde på upp till höger. Det bär uppför och mitt i backen kommer skogen det är en rätt stor parkeringsficka på höger sida, därifrån gick jag in till höger, skogen är rätt långsmal och sträcker sig nästan enda ner till S. Sandby. Nu måste du hitta:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.