Någon som har förslag på vad detta kan vara? De två första bilderna ser ut som violett geleskål (Ascocoryne sarcoides) Den växte på död gran tillsammans med violticka (Trichaptum abietinum).Men i min bok står det att violett geleskål växer på lövträd så jag vet inte..
Sista bilden är på små röksvampar? Små som ärtor växande på en (troligtvis) granpinne på marken. Det kom rosa sporer ut när man tröck på dom.
Det sista hänge jag inte med på? Menar du att jag ska skriva Frida T och sedan min ort eller län? Jag har flera mil till närmaste ort ( bor mellan Hagfors o Filipstad)så det blir ju inte helt rätt det heller;) Och Länet är stort och har flera olika växtzoner. Men en liten fingervisning är det väl…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.