0 1903 visningar

7 svar

PH- papper köpa!

Elisabeth jansson

11 okt 2009 kl. 23:07

Hej!
Är det någon som vet var jag kan köpa PH papper som har skala 1-10 när jag har gogglat är det bara företag där typ skolor får handla!

Jag vill inte ha papper som bara visar på basiskt eller surt!

0

"JAS" Helsingborg

11 okt 2009 kl. 23:16

0

Tony S

11 okt 2009 kl. 23:27

Om det duger med 1-14 så har Sagitta.

http://www.sagitta.se/

0

Elisabeth jansson

12 okt 2009 kl. 00:33

Tack för länkar!
Problemet är bara att man måste handla för minst ett antal hundra kronor!
De här rullarna skulle jag vilja ha tag på PH 1-11 då jag har plastburken,men det verkar vara omöjligt i Sverige.
C:\Documents and Settings\Elisabeth Jansson\Skrivbord\Dr_ Gerhard Kloz GmbH - LYPHAN Rollen.mht

0

Elisabeth jansson

12 okt 2009 kl. 00:35

0

Jan A, Uppsala

12 okt 2009 kl. 10:25

KEBO,
http://se.vwr-cmd.com/ex/downloads/?scied/battre_kvalitet_till_lagre_pris.pdf
har indikatorpapper. Vet inte om det duger åt dig;)

766-0055 Indikatorpapper pH 1-14
200 st/fp 23 kr
766-0056 Indikatorpapper I rulle
pH 1-14 29 kr

0

Elisabeth jansson

12 okt 2009 kl. 11:40

Tack för alla länkar har ringt till Apoteket som inte svarade efter 15 minuters väntan två färghandlare som inget hade.
Sedan ringde jag till Kebo undervisning länken du gav mig Jan privatpersoner fick inte handla men träffade rätt person som kollade i deras monter om de hade papper.
Nu kommer det gratis på posten!
Vi pratade svampar och natur och mannen som jag pratade med hade hyrt stuga i Gullspång för några år sedan!

Nu kan jag färga med svamparna och kolla ph!
Tack alla som engagerat sig!
Svamguidens besökare är underbara!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone