0 395 visningar

3 svar

OBS! Inställd exkursion!

Jan A, Uppsala

14 okt 2009 kl. 10:45

Uppsala Svampklubbs exkursion i naturreservatet Signalberget i Örsundsbro söndagen den 18 oktober – nu på söndag – är tyvärr inställd.
Vi rekade i fredags och anser att det finns alldeles för lite kvar att titta på nu. Kanske en annan gång…
Nästa arrangemang är nu det extra årsmötet den 2 november med föredrag av Mats Jonsell om insekter i svamp.
http://www.uppsala-svampklubb.net/program.html

0

gunhild i Kåddis

14 okt 2009 kl. 18:25

Jan, vad trevligt att ni har en svampklubb,där det händer saker, på nära håll. Jag har kollat på ert program, och det hade varit intressant att följa med på din exkursion. Umeå Mykologiska Förening lades ner förra året, eftersom ingen ville jobba i styrelsen. Det är dåligt att en sån stad som Umeå med så många svampproffs inte har en svampklubb.

0

Jan A, Uppsala

15 okt 2009 kl. 10:31

Javisst är det trevligt Gunhild och jag tycker det är tråkigt/konstigt att det inte finns tillräckligt många intresserade i Umeå för att hålla en svampklubb någorlunda flytande.
Det finns mycket, mycket mer att säga om detta, men kanske inte här och nu. Men det behövs kanske “ickeproffs” också...

Den exkursion du talar om är tyvärr inställd, men du hade nog gillat den i våras -  då också Hans var med - och även den i Stadsskogen. Rapporter är skrivna och kommer ”inom kort” på hemsidan.

Om ”någon” stannar till i mina trakter, så meddela mig. Det finns alltid något att visa – alla årstider.

0

Jan A, Uppsala

17 okt 2009 kl. 17:20

För sista gången; morgondagens exkursion (18/10) är inställd.
Den som absolut vill träffa mig - och andra i Uppsala Svampklubb - är välkomen till det extra årsmötet 2/11!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone