Jag önskar ju att det kunde komma ett par cm, om inte annat för att jag ska slippa gå ut i helgen… senaste svamprundorna har gett nada, så det känns mest som en fix idé att gå ut imorrn igen, men jag ska släpa med termos, sittunderlag och macka och kalla det “motionsrunda” istället, så slipper jag känna mig så fånig ;)
Det kom lite snö i går fm och lite mer i onsdags morse, men nu är det varmt och skönt; +4.2.
Hoppas på några ljusa, solfria dagar i hässlet när löven nu delvis fallit och trollhandsjakten kan börja igen…
I den varma, sköna granskogen växer fortfarande matsvamparna.
Här i Örebro har det regnat under natten och hela morgonen.
Ingen snö tack och lov, jag hoppas på bra väder i helgen för jag har tänkt mig ut i skogen både lördag och söndag.
Det klarar sig nog för snö, men det jag är skraj för är att frosten biter igen när det klarnar.
Nu töar frosten bort, regnar bort menar jag, här i Umetrakten. Nån snö har vi inte sett än. Kanske finns det några pyttesmå som klarat sig undan våra ganska många frostnätter, och som kan börja växa igen om mildvädret håller i sig. Undrar just om flammulinorna klarat sig. Fast nog är det trevligare att vistas ute under uppehållsväder även om det är kallt.
Efter flera riktigt frostiga gryningsknäppar var det över noll i morse. Det har kommit lite regn, och jag tyckte nog att vissa regndroppar var lite fastare i konsistensen än andra… Vill INTE ha vinter än! Det känns som om säsongen här bara har varit enstaka veckor lång, den stora torkan höll på i över en månad. :(
Ingen snö hittills, skördade sista frilandstomaterna och klippte gräset igår. Det har varit någon minus lite frost på taken några nätter men ingen snö ingen markfrost, de lovade ju lite sådant idag men det har inte kommit något här i HBG men jag skulle tro att det har kommit lite uppe på åsarna. Skall en tur med Puggehatten i morgon och det har inte kommit någon snö i Kristianstadstrakten (Bökenäset- Oppmannasjön)dit vi skall, så det kan bli lite svampfynd i morgon:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.