0 557 visningar

8 svar

Snacka om dyr svamp

Johan /Ö-vik

20 okt 2009 kl. 12:12

Satt och surfade lite bland Guidens länkar och hittade då detta:

http://goliatmusseron.blogspot.com/2009/10/extremt-dyr-matsutake.html

0

Maria G

20 okt 2009 kl. 17:33

Tack för den länken, obegripliga priser. Kanske dags att köpa sig lite skog i Japan och hoppas på svamplycka…

0

den danske svampe

21 okt 2009 kl. 16:55

intressant, jag har som mest fått 380 dkr per kg før kantareller…..

0

Betraktaren

22 okt 2009 kl. 15:50

Jaså, den danska dynamiten har återvänt.

0

Bengt Sandh

23 okt 2009 kl. 01:21

380 dkr/kg för kantareller? Skämtar du, per d? Jag brukar få SEK 600/kg. Du ger ju bort din svamp.

0

den danske svampe

23 okt 2009 kl. 08:30

bæste bengt !

du har ju tidigare hær høgtidligt lovat att aldrig mer gå i polemik med mig !

bengt, står du inte vid ditt ord ?

vidare misstænker jag starkt att du ljuger om ditt kantarellpris.

jag har alltid trott att man på svampguiden håller sig till sanningen, men det kanske inte gæller dig bengt ?

nu har jag inte tid med dig bengt. skall till skogen og se om der finns några fler svampar, eller ær sæsongen kanske redan slut ?

0

"JAS" Helsingborg

23 okt 2009 kl. 09:41

Tja Bengt ! Per fick nästan ditt pris om jag inte räknar helt fel så fick han nästan 525:-skr/kg. Det är inte illa men så är ju Danskarna lite knäppa oxå:) Och så sluta kivas nu barn och kliv upp ur Sandhlådan =)

0

den danske svampe

23 okt 2009 kl. 14:17

bra sagt JAS ! bengt skall verkligen kliva ur sandhlådan !

dessværre verkar svampsæsongen hær sjunga på sista versen.
1 tegelrød bjørksopp. 200 gram trattkantarell, ca 1 kg blektaggsvamp och ca 500 gram kantareller. provar med 500 dkr før dem i morgon och 100 kr kg før de andra.

0

den danske svampe

23 okt 2009 kl. 23:57

verkar som att bæste bengt tagit min uppmaning adnotam…..ss

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone