Ja det får jag inte missa! Har tagit efter en grej jag såg i ett tidigare program:
Att skrapa nypotatis till hela tjocka släkten till försommarens kalas kan göras i ett nafs genom att man lägger dem i en plastback av kundkorgstyp och sätter på högtryckssprutan! Det är så himla snabbt o smidigt, och man kan utan att blinka få an av familjens män att göra det! ;)
Jag gissar att det blir något med trattkanatreller då dessa finns fortfarande att plocka. Eller frostvaxingar , kanske ?
Det är höst. Vilt är passande, svamsoppa, svampsås till härliga viltfärsbiffar eller någon sorts gratäng med ovannämnda svampar.
vad får jag om jag gissat rätt.???
programmet spelades in i början av september,de svampar som åts i svampsoppan var kantarell och mandelriska, det var jättedåligt me svamp då vi spelade in, jag hade hittat en hyfsad skog me svamp, dagen innan så hade det varit svampplockare i den. att vara i skogen me Per var en upplevelse, han är lika galen, (kanske galnare ) än mej.så om det inte klipps allt för mycket så blir nog många chockade
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.