Hans, har du ännu inte lärt dig att vi kallar ”saker” för precis vad vi vill – och de flesta av våra påhitt är minst lika bra som svampnamnsmaffians!
“Smek"namnet ‘röksling’ har skapats här på Svampguiden. Från begynnelsen var det _kanske_ en felskrivning av Ola/Ola i Kil/Ola H, men många av oss tycker uppenbarligen att det är ett BRA namn och åtminstone jag har ingen tanke på att överge det!
För övrigt anser jag att många av de ”nysvenska” svampnamnen, och även några av de äldre, är bedrövliga.
Om det nu var det någon som inte visste det!
...fattade jag inte vid första läsningen…men jag är väl lite trög…
Fick gå tillbaka och kolla bilden igen…jo visst var det rökslöjskivlingen.
Inte riktigt vaken än efter gårdagens avslutning på svampkursen där det blev väldigt mycket mat….mums vad mätt man blev…ha ha…förrätt, svampsoppa med franskt bröd, huvudrätter svamppaj och karl-johansmörstekta kycklingfiléer samt glass o kaffe…och svamp i allt utom glassen till kaffet…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.