0 383 visningar

8 svar

Skryt

Ola H

25 okt 2009 kl. 20:01

En 6-timmars promenad strax utanför Kil med Alvin (min hundkompis) gav:
8 kg trattar, 0,6 kantarell och 0,6 Blek tagg. Allt av superkvalitet. Inbringade 610 kr hos WSF AB i Kil.
:-)

0

Jan A, Uppsala

25 okt 2009 kl. 20:29

Grattis Ola, förmodar du fick ett specialpris…;-))

0

den danske svampe

25 okt 2009 kl. 20:44

dåligt betalt tycker jag. kunde ordnat 1160 dkr før de svamparna om du levererat i danmark !

0

Ola H

25 okt 2009 kl. 21:13

Tack Jan.
Specialpris får alla som levererar snygga grejer. Kan nämna att jag etablerat mig för fast bonus om 145% av dagspriset. det skvallrar om bra kvalitet, men jag är inte bäst. Har faktiskt 4 plockare som ligger över mig i fast bonus. De grabbarna är från Litauen och jag räknar dem till världens bästa svampplockare. Tro mig. jag vet vad jag talar om. Inte nog med att de är artister i att få fram snygg svamp, de har kondis också (plockar mycket). :-)

Per!
610 kr var vad jag fick privat. Vad de kostar ut sedan är en annan femma. :-)

0

den danske svampe

25 okt 2009 kl. 21:20

ola h !

du kunde ha fått 1160 dkr ut helt sjælv. så du liksom bengt sandh sæljer er allt før billigt !!

0

zingo litte västerut

25 okt 2009 kl. 23:58

Heja Ola
Tar du emot studiebesök - för mig passar det nog bäst ungefär när det finns svarta trumpeter?? 
;-D

0

"JAS" Helsingborg

26 okt 2009 kl. 08:45

Snyggt Ola:)

0

Ola H

26 okt 2009 kl. 19:12

Tack JAS!

Du är välkommen Zingo!

Per, jag skulle gärna ta emot de priser du nämner, men funkar det om man vill sälja 100 ton?

0

"JAS" Helsingborg

27 okt 2009 kl. 21:42

Jadu Per, som du kanske har lagt märke till så är vi inte så dåliga på att plocka svamp här i Sverige och om dina prisuppgifter gäller så kommer vi över med 100 ton eller så den kan jag nästan lova till 100% men då går väl priserna ner till samma nivå som i Sverige och då är det ingen vits längre.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone