Äntligen har det börja dyka upp svamp i de skogar jag rör mig i utanför Göteborg!!
Idag blev det smörsopp, blodriska första gången jag hittar den, kremla, karl-johan, brunsopp, trattkantarell, kantarell, stoltfjällskivling andra gången jag hittar det, tegelröd björksopp.
Sedan undrar jag om rören på karl-johan är vita (ser ut som mögel kanske svampsnylting)räcker det då med att ta bort rören även om resten av svampen är ok eller ska man slänga hela svampen?
Uppifrån till vänster Stolt fjällskivling bredvid till höger kantarellernågra trattisar under kantarellerna rensad smörsopp till vänster om de karljohan under karljohan till vänster blodriska till höger brunsopp under brunsopp kremor av något slag som var goda och längs ner till höger i bild tegelröd björksopp.
Tja blev det bra :)
Jag fick mig en god macka med lite av varje av dagens skörd under tiden som jag fixade inför torkningen av svampen.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.