Jan A, Uppsala
9 nov 2009 kl. 21:51
Otroligt mycket vatten i höggräs och buskar gjorde att en del bilder blev ”vattenskadade” men turen ska snart göras om – återigen!
Hasslarna hade fällt löven och hängena börjat växa till sig!
Men vad är det på bild 2? De växte drygt 3 m upp på död hasselstam och var 2-9 mm små. Måste släpa med en lätt stege nästa gång…
Bild 3 visar den gamla trollhanden som fortfarande är ”fin i kanten”. De yngre växer också till sig, men fortfarande bara på EN ENDA hassel - av “tusen”!
Jag ska tillbaka till hässlet vid bra väder och kolla vad som händer. Det finns mycket mer där än det lilla som jag visat…
Stor hjortticka har jag på flera sälgar, men den har aldrig sett ut så här (1:2) Måste bygga en stege för att komma lite högre upp…
Växer verkligen stor pipklubba flera m upp i hasselbuske?
Men jag ska kolla. Det fanns ju några som var på g.
Och ja, Irene, Crepidotus mollis - eller vad den nu heter nu, är nog ett möjligt alternativ - på hassel. Kollar vidare…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.