0 470 visningar

5 svar

trattkantareller!

Mona

10 nov 2009 kl. 17:11

Ny som inflyttad till Stockholm,tacksam för var jag kan hitta trattkantareller.Tänkte ta en tur i helgen!
Mona

0

Kerstin W

11 nov 2009 kl. 15:31

Bl a området runt Hellasgården.

0

Kerstin W

11 nov 2009 kl. 15:36

Eller på Järvafältet. Beror ju lite på var du bor vad som är närmast….

0

Bo E

11 nov 2009 kl. 16:13

Är det verkligen möjligt att det finns trattkantareller kvar så nära storstan?
Här i Örebro-trakten har jag inte sett ern tratt på flera veckor.
Svampätare på två eller fyra ben och frostnätterna har nog gjort slut på dem…

Men hoppas kan man ju alltid.
...och frostvaxskivlingen börjar komma igång istället! Inte lika populära, så de är lättare att hitta!

0

mona

12 nov 2009 kl. 19:17

Hej!
Jag bor i Stockholms innerstad,har bil och åker gärna på tips där det finns tillgång till trattkantareller,jag har förstått och har respekt för att man inte avslöjar sina svampställen i detalj!
Mona

0

calle

17 nov 2009 kl. 20:16

Jag är som Mona nyinflyttad till Stockholm-Värmdö har förhoppning om att åka på svamputflyckt till helgen,meen lite stora tips på områden där det kan finnas trattkantareller!
Tacksam för kanske något tips!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone