0 691 visningar

10 svar

Skogskläder

Tina Nordberg

15 nov 2009 kl. 20:10

Behöver ni bra skogskläder till överkomliga priser.Här har jag ekiperat mig med byxor, jacka och underställ i marinoull.Kläderna är bekväma,vatten o smutsavvisande.Vi bor ganska nära butiken så vi handlade där.
http://www.idefixteko.se

0

Grethe F

15 nov 2009 kl. 21:10

Dom ser bra ut men myckett dyra tyckar jag Jag jagar stövlar som hållar mer än ett par månader

0

anithau

15 nov 2009 kl. 22:06

Jag har handlat från denna butik.
Bl a underställ och sockor av bambu. Mjukt och skönt.
Jag är nöjd.

0

Tina Nordberg

16 nov 2009 kl. 08:31

Grete, om stövlarna ska hålla mer än ett par månader, och det här är för dyrt. Vet inte var du ska hitta stövlar.
Jag köpte Tretorns Sarek gummistövlar i början på 80-talet, de var dyra i inköp.Nu börjar hålen komma. De blev billiga!!!!

0

Skogskläder Tina

Frågvis

16 nov 2009 kl. 16:34

Vet man om fåren är just behandlade?
Citat från Aftonbladet 2008
“Sveriges största klädkedjor kan inte garantera att merinoull från får, som hålls under plågsamma former, inte säljs i butikerna.

Djuren utsätts för kirurgiska ingrepp som innebär att man flår deras bakdel – utan bedövning. “

0

Grethe F

16 nov 2009 kl. 17:09

Det var en lång tid du havde dom jag ska titta efter dom

0

Lena M

16 nov 2009 kl. 17:53

Menar du merlinoull Tina ? Isf. har du kanske köpt plagg gjorda av ull ifrån Australien där det 2008 uppdagades ett stort djurplågeri för att få en fin produkt ?

0

Tina Nordberg

16 nov 2009 kl. 18:21

Jag troddet det där var stoppat, men det kan ju ligga kvar i lager iaf. Ska försöka kolla upp det i morgon.
Annars kommer det att bli en otrevlig värma i vinter.

0

Tina Nordberg.

17 nov 2009 kl. 09:23

Har talat med återförsäljaren och de garanterar att plaggen inte kommer från får som varit utsatta för mulesing.
Hävdar även att inga plagg är uppsydda av barn, alltså barnarbete där barn arbetar under oacceptabla förhållanden.
Bra att folk reagerar!
Nu blir det go värme igen.

0

Själv är bäste dräng

17 nov 2009 kl. 09:39

Det enda du kan vara säker på är att han tror att det är så. Tyvärr kan ingen garantera någonting om någonting! Om du själv inte har varit med om hela prossesen från början.

Det är pengar som styr världen så lita inte på något.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone