Stinkmusslingarna lyste upp den grå dagen och barrklubbssvamparna stod i givakt under granarna, en jordstjärna som ännu var fräsch.
Ja det finns fortfarande lite att kika på och det verkar bli milt ett tag till, så ut och fynda ni som kan.
Lite av varje
igår 15 nov hamnade jag i ett lyckorus ute i skogen, plockade trattkantareller till det blev så mörkt att jag inte såg fler…och bäst att ta sig ut ur de värsta snårskogarna före 16.00 nu, så man kan leta sig hemåt utan problem med mörkerseendet…
och när jag inte fryser utan blir nästan svettig ute i skogen så blir lyckan i det närmaste fulländad! Vintern har backat…hurra!
Det är bara trattkantareller och rökslöjskivling som blir nåt att samla separat där jag gått i alla fall.
Frostvaxingar har jag sett max tio på en dag och då växte de rätt utspridda.
Å andra sidan får de ju ofta stå i fred för inte många vet vad det är.
Men hästtrampade kan de bli…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.