OK, jag bugar, det var nog nästan rekord för ovanliga svamptorkningsmetoder för i år, tror jag… men det luktade säkert bättre om svampen än om den där matlådan jag hittade i min bokhylla för en tid sedan. Varför den stod där vet jag inte, men jag vet ju att den garanterat stått där sen före sommaren, för jag har inte ätit spagetti på väldigt länge. Den lådan gick inte att diska, kan jag lova ;)
Tänker inte ens söka medlemsskap PF.
För många år sedan ( på 80-talet), till en jul saknade vi plötsligt en massa fläsk.Det skulle ligga i frysen i uthuset.
Skyllde på tjuvar, och köpte nytt.
Så småningom framåt mars/april tror jag, började det stinka där ute. Död grävling sa vi.Lite vid sidan om frysen stod en stinkande kasse, med rullsylta, grisfötter och lite annat smått och inte längre gott.
Vilken förening får jag vara med i.
Till Kerstin:Det är en liten ekorre i dig.
Du vet inte hur rätt Du har.
I min bokhylla finns ekollon, kottar, kastanjer, hasselnötter, vackra fågelfjädrar, mm, mm.
Plockade i skogen på utfärder.
Jag hävdar envist att det är prydnadssaker.
Maken ruskar på huvudet och håller med…. svagt mumlande att han är gift med en ekorre.
(Måtte han inte läsa denna sajt).
Härligt fynd Du gjorde, fast lämpar sig kanske inte för fotografering.
Jag har upplevt lukten av fläsk förvarat på liknande sätt en gång. Och jag minns den tydligt.
(Lång semester-trasig frys).
Skall gå ut på webben och kolla om det finns någon förening för tankspridda svampnördar.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.