0 320 visningar

9 svar

vilken jordstjärna?

pierre blanksvärd

24 aug 2006 kl. 14:28

hittade dessa vid en myrstack i granskog.

är det samma sort:1,2,3bild

0

Fattiglappen

24 aug 2006 kl. 14:29

Ingabilder

0

pierre blanksvärd

24 aug 2006 kl. 14:36

är det någon som kan rekomendera hur bilderna ska omvandlas i ett bildbehandlingsprogram tex 2040x1536 till ? och ca komprimering

0

pierre blankvärd

24 aug 2006 kl. 14:39

bild 1 blev fel bild sorry har en bättre bild(skarp)

0

Irene A

24 aug 2006 kl. 14:55

Fårad “näbb” och tydligt skaftad rökboll - liknar mest kamjordstjärna i det skick de är. Den hittas oftast i gamla myrstackar också.

Sikta på bilder som är ca 800 x 500, antingen genom beskärning eller reducering i bildbehandlingsprogrammet. Rekommenderad filstorlek är max 200 kb.

0

hanzzon

24 aug 2006 kl. 15:33

lägg in bilden/bilderna i “paint”.
tryck på “bild” uppe i vänster hörn. välj “ändra storlek/snedställ”.
i rutan ändra storlek ändrar du procenten till den storlek du önskar.
jag brukar välja vågrätt 50%.
lodrätt 50%.
sedan gör jag om samma sak igen, med 50% i båda rutor. det brukar bli perfekt storlek. bara att pröva sig fram. enklare kan det inte bli.
mvh

0

Hans v E

24 aug 2006 kl. 15:34

Innan Irene han före skulle jag just skriva: Kamjordstjärna. Typisk växtplats gamla myrstackar.

0

Hans v E

24 aug 2006 kl. 15:35

Nu hann hanzzon före också!

0

hanzzon

24 aug 2006 kl. 15:36

:)

0

pierre b

24 aug 2006 kl. 16:46

tackat så mycket återkommer när jag hittar något nytt ler

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone