0 285 visningar

7 svar

I barrskogen......

Ewa lilliesköld

20 nov 2009 kl. 15:55

stod två jätteekar som jag spanade in i dag men de bidrog inte med så mycket mer än dess storhet. Men alldeles nedanför den ena på marken låg ett dött träd, vet inte vad men där växte följande två arter. Först trodde jag tickan var en borstticka men jag vet inte, tycker ingenting stämmer så jag överlämnar den med varm hand till Er alla…..
1:1-3
:-)

0

Ewa lilliesköld

20 nov 2009 kl. 15:57

Serie 1:4-6 forts.

0

Ewa lilliesköld

20 nov 2009 kl. 15:58

Sen växte denna lilla roliga sak på samma gren. Någon…
2:1-3

0

Ewa lilliesköld

20 nov 2009 kl. 17:33

Kan 2:1-3 vara klyvblad??

0

"JAS" Helsingborg

20 nov 2009 kl. 17:54

Hej Ewa! Där har det planterats igen en fin Ekäng antagligen och ersatts av en trist granplantage:( Men visst ser det ut som Borsttickor.
Sista serien verkar intressant jag tror inte på Klyvblad om det skulle vara det så är det ett riktigt missfoster. Ska bli kul och se vad stjärnorna säger.

0

Tony S

20 nov 2009 kl. 17:56

Stödjer båda förslagen.

0

Karl S

20 nov 2009 kl. 18:28

Klyvblad alla gånger

0

Ewa lilliesköld

20 nov 2009 kl. 21:43

Tack alla tre med eller utan stjärnor! Jag har hittat både borstticka och klyvblad tidigare men då såg de inte ut som de här exemplaren inte. Men det är väl det som är lite av tjusningen…..
Hej o tack…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone