Bara en endaste meter från mina tidigare rapporterade bittermusseroner hittade jag idag en misshandlad stackars rödbrun jordstjärna (första fyndet i socknen – tror jag) som tyvärr bara blev ännu sämre när jag försökte snygga till den!
Bittermusseronerna frodas i serie 2. Hättorna såg jag, men vad är det till höger för nåt, då? ;)
Den mörkbruna grejen på bild 2:2 här ovan visade sig dagen efter vara en granbarksbit, med “vedsidan” uppåt, bild 1! “Döm om min förvåning”!
I går på Nobel-dagen, 10 dec, besökte jag lokalen igen. Jordstjärnan gjorde då bättre skäl för namnet - och bittermussarna var fortfarande fina trots flera nätter med -9 för en tid sen! Och skogen innehöll fortf matsvamp…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.