Ja så hade man 2 timmar över då Leo var på kalas. Då passade jag på att inventera ett litet säljbestånd som jag varit och härjat i innan utan resultat men nu gick jag på dem direkt och det var fler än jag hade hoppats på. Jag har flera fynd där Trollhanden går över från sälj till hallon och ett fynd där den enbart lever på hallon och så klar bara på sälj. Kul för i min andra tråg “En orgie i Trolland” så nämner Jan. A just detta och så hittar jag det samma dag. Det lär oxå vara första fyndet av rollhand i HBG.s kommun men det är väl inte värt att ropa för högt. Om någon vill veta lokalen så gäller samma här som i min andra tråd, maila mig privat så kanske vi kan ordna det. jan@luftkuddeland.se.
Serie 1. Trollhand på hallon :)
Jo Jan, det finns så klart sälg alldeles intill men denna växte alldeles solo på hallonkvistarna, jag försäkrade mig om detta genom att mycket försiktigt sära på kvistarna intill och den närmaste hade ingen kontakt med Trollhanden. Förövrigt var hallonkvistarna väldigt vissna den ena gick av när jag särade på kvistarna intill och sköra som visset gräs. Men så klar skall jag kolla vad som händer längre fram i vinter.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.