...med trattkantarelltillväxten. (Det var ett långt ord men jag vägrar att särskriva för då skulle det bli tratt kantarell till växten). En och annan skulle kanske kunna säga om mig att jag ser ut som en trattkantarell till växten för jag är bara 1.70 m lång/kort.
Det blev en liten utläggning “off record”. I dag plockade jag mitt 216:e kilo för säsongen och jag måste säga att jag aldrig har varit med om så mycket fin svamp så sent som i år. Samtidigt som det är angenämt med en förlängd säsong så kan jag inte låta bli att känna mig lite orolig för vad som händer med vår jord när förändringarna sker så snabbt.
Anyway, nu ska jag satsa på att plocka trattkantareller av god kvalitet ända in i december men därefter ställer jag in min svampkorg i malpåse för gott för i år.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.