0 246 visningar

14 svar

Rena rama snurren....

anithau

1 dec 2009 kl. 22:26

Kan inte låta bli att visa dessa.

0

anithau

1 dec 2009 kl. 22:27

Några till

0

anithau

1 dec 2009 kl. 22:28

En till.

Tack för mig.

0

Lilla My

1 dec 2009 kl. 22:47

Häftiga bilder! Vilka arter är det?

Påminner lite om lyxkockarnas tips, de som styckfryser sina svampar på bricka och under infrysningen vattenöser fruktktopparna för att ge dem en skyddande ishinna mot uttorkning/frysbränna :)

0

anithau

1 dec 2009 kl. 23:34

Det är snurrkrös på alla bilderna.

0

Lilla My

2 dec 2009 kl. 08:38

Ahaaa, det borde jag väl ha förstått!! Tack för den kunskapen, då vet jag vad jag tittar på :)

0

Tina Nordberg

2 dec 2009 kl. 09:08

Tycker ni som jag att det har varit mycket snurrkrös i år? Hör i mina trakter finns det över allt.Buskagen är överfulla.Har aldrig sett så mycket.
Här kommer ett till.

0

Tina Nordberg

2 dec 2009 kl. 09:08

Å bilden

0

anithau

2 dec 2009 kl. 09:36

Jag håller med dig Tina.
Gu, vilken läcker bild.

Har inte sett snurrkrös i den färgtonen.

0

Tina Nordberg

2 dec 2009 kl. 09:58

Du har rätt , de har inte den färgen. Det är taget mot solen. De fungerar som en bärnsten nästan.

0

Jan A, Uppsala

2 dec 2009 kl. 10:17

Det är nog ovanligt många snurrkrös nu och dessutom är många STORA; 4-5 cm inte så ovanligt!

0

anithau

2 dec 2009 kl. 10:20

Precis, snurr i alla storlekar och många ger känsla av bärnsten.
Det finns väldigt många av dem i
höst.

0

"JAS" Helsingborg

2 dec 2009 kl. 10:39

Läckra bilder! jag brukar inte hitta så mycket av dem här nere i Skåne men i höst har det varit gått om dem men man kanske har kollat mer eller varit mer uppmärksam, jag har ju letat trollhand i höst och snurret växer ju på samma substrat så det är nog anledningen.

0

anithau

2 dec 2009 kl. 12:02

Snyggt, JAS!

0

Gula

2 dec 2009 kl. 15:38

Jag har också hittat massor av dem och aldrig sett förut! Gick en bit längs ett dike igår och det fullkomligt kryllade av dom!!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone