Är på jakt efter en svampkorg, den ska helst vara ett hantverk. Jag söker alltså inte något man kan köpa på jysk, åhléns eller dylikt. Men jag vet inte riktigt var jag ska leta, har försökt leta på internet men min lycka har varit väldigt begränsad.
Så därför undrar jag om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Jag bor i Umeå.
Och korgen jag söker ska inte vara en liten sak, utan en rejäl svampkorg som man kan ha en lycklig kantarell tur i skogen med!
Hej Göran
Mitt tips till dig är att kolla vad som finns på torget. Vi själva hittade 2 nya korgar på torget i Växjö. Det vi ville ha var riktigt stora korgar och jag bifogar bilder på en av de 2 vi köpte. 2 andra objekt är med för att lättare visa storleken på vårt fynd:)
Lycka till
Hehe, vad kul att fler katter gör så. Jag har som skärmsläckare på min mobil ett foto på min egen kisse, nedkrupen i min egen för tillfället tömda svamkorg. Där sitter hon med öronen spetsade, mycket uppmärksam på skräpet i botten, för hon vet ju att där emellanåt kommer kravlande spindlar, myror och andra goda/roliga leksaker som rör sig…
Mina korgar är lika stor + större, den riktigt rymliga tar nog 25 liter utan att gnälla, gjorda av dansk pil har jag för mig och köpta på ÖB för 10-12 år sen, för en inte helt billig men rimlig peng. De är som traktorer, klarar det mesta och går aldrig sönder.
http://www.varmland.org/event.asp?typ=detail&id=2977&ty=5&su=27&lang=eng
Hoppas länken fungerar.
Kolla http://www.korgboet.se, lite rackliga polen-kina-korgar, utseendemässigt helt OK, men klarar kanske inte full last i längden. Kan även på begäran ta hem svensktillverkade, men då till helt andra (högre)priser. Brukar leverera över s.g.s. hela landet under säsong.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.