0 572 visningar

14 svar

Väderrapport

"JAS" Helsingborg

16 dec 2009 kl. 18:57

Ja så var vintern här oxå och då har vi nog vinter i hela landet, ingen svampplockning på flera veckor antagligen och jag har redan abstinens, stackars er som bor i norr hur överlever ni?

0

anithau

16 dec 2009 kl. 20:06

Tjusig vinterbild, JAS.

Vi är mentalt inställda på förändringar, därför går det bra.

0

Robban O-Hamn

17 dec 2009 kl. 00:29

Ja nu jädra snöar det på Ostkusten.
Känns ju inte så jätte bra, men det är bara att gilla läget.

0

Tina Nordberg

17 dec 2009 kl. 08:24

Godmorgon!

Vinter här med,-9 grader och 20 cm snö. Det kan bli en vacker dag för solen är på väg upp. Vi får göra som Robban föreslår.

0

anithau

17 dec 2009 kl. 08:39

Tina!
Vilken kanonbild, jag blev alldeles tagen. Du är bra på det där med effekter.

0

"JAS" Helsingborg

17 dec 2009 kl. 21:01

Tjusigt Tina! 5cm snö och -8g. Då är det kallt här i Skåne.

0

Tina Nordberg

17 dec 2009 kl. 21:47

Å vad rara de är på den vackra bilden JAS. Om ni har -8 ja då är det banne mig vinter. I morgon bittidag kommer det inte att vara varmt om tassarna.Nu är det gott krypa intill en het kakelugn.

0

"JAS" Helsingborg

17 dec 2009 kl. 21:49

Nu blev jag riktigt avis på dig, saknar verkligen en kakelugn.

0

Jan A, Uppsala

17 dec 2009 kl. 22:30

Hörrö JAS, det ryktas om en eventuell “vit jul” även för skåningarna. Vad säger du om det?

0

"JAS" Helsingborg

18 dec 2009 kl. 00:20

Helt ok Jan, bara det töar tills den 27 då jag kör igång luftkuddeland för med snö kan vi tyvärr inte konkurera i alla fall inte när det är snö här nere.

0

gunhild i Kåddis

18 dec 2009 kl. 09:07

Minus 20 och solen på väg upp här i Kåddis (Umeå). Då är det skönt med denna fina present från en svampfärgare i Småland.

0

Tina Nordberg

18 dec 2009 kl. 09:34

Vackert i dag med -11,2 grader.Dax att bege sig till verkstaden, efter en smarrig frukost med Karl-Johanost på mackan. Kolla recept som jag lagt ut.
Hemlagad färskost, passar även bra till pasta eller som tillbehör till kött.
Ha en bra dag.

0

Jan A, Uppsala

18 dec 2009 kl. 10:07

-12.4 nu. Rådjuren kom i natt och började äta kvarlämnade Maglemer. De vet vad som är gott…

0

Enelie, Linköping

18 dec 2009 kl. 10:24

Nu har äntligen blåsten gett vika och solen skiner idag. - 7 i några dagar.
- 7 låter nog inte så kallt men med två dagars stormbyar som har accelererat över slätten så känns det som man har varit på Grönland el. dyl. Inuitklädsel har behövts för att vistas ute.:(
Dags att lägga ut lite mer äpplen till rådjuren så att de får lite energi mot kylan.

0

buffy

19 dec 2009 kl. 10:08

Jag antar att de i norr hittar så mkt svamp under den korta säsongen att de liksom får sitt lystmäte. Här hittas ngra ynka hekton i veckan under en längre säsong, men i slutänden får vi ändå bara ihop en bråkdel av de norrutboendens skörd…Och med norrut menar jag väl ungefär allt ovanför Ängelholm =/
Men jag gillar snö också, allt blir så vackert.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone