Den lilla fågeln sjöng och hoppade runt på eken, så sööt! Jag hade svårt att få den på bild men till slut fastnade den. Kan inget om fåglar, någon som ved vad det är???
:-)
Dessa “bullar” är från dagen också, ska väl utvecklas till något antar jag!!!
När det gäller lukttickan blir jag lite misstänksam av substratet (som väl är tall?) och växtsättet. Skulle ha velat se köttets färg. Kan det inte vara en klibbticka? I så fall gult kött.
Laven ser för mig inte ut att vara grå utan gulaktig, och därmed är det garnlav (Alectoria sarmentosa). Grå tagellav brukar dessutom inte bli så där lång och yvig.
Tvåan törs jag inte gissa på.
Hej Skogsfrun!
Ja, du har säkert helt rätt. Men hur ser man att det är tall?? Jag borde gå en trädkurs….hahaha, vem kan ordna det??
Jaha, garnlav! Den kunde jag inte (inte grå tagellav heller uppenbarligen skrattar). Ni är så duktiga….och lilla pippen - en nötväcka! Den trodde jag var mycket större!! Får bli en kurs till…......
Tack så jätte mycket!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.