Folk kan ju inte se skillnad på svamp och svamp!
:-)
http://www.saxtorpsvamp.se/index.php?sida=produkter
Jag känner dem som driver Saxtorpssvamp och det de odlar är “olika” former av champinjoner men däremot så köper de både kantareller och trattisar m.fl. av Ola i kil och om det har varit fräscha svampar vid plockningstillfället så håller svampen sig ok i Olas kyl som endast håller ca. +2g i minst 4-5 veckor. Förra veckan såg jag trattisar som kom in på Citty Gross i HBG och de var från Ola, helt godkände men priset på 299:-/kg var i starkaste laget tyckte jag men när jag återbesökte butiken 3 tim. senare var lådan tom!
...då skulle ni sett vad de sålde på ICA Kvantum i Hageby, Norrköping på juldagen när jag skulle handla på vägen hem… RYYYYS! Bruna, ihoptorkade fnasiga “kantareller”, såna man ALDRIG skulle besudla sin korg med ens om det vore krig, för över 350 kronor kilot!! Jag höll på att dö när jag såg dem, det finns ingen möjlighet att nån seende människa med luktsinnet i behåll köper sånt! Visar bara att ICAs personal inte kan ett skit om kvalitet, fyfan så hemskt! Behöver jag säga att trattkantarellerna var i lika dåligt skick, typ torkade på blöt disktrasa utan ventilation?
Funderar starkt på att underrätta kommunen om detta nästa gång jag ser det, för rätt vad det är blir nån riktigt sjuk av svampen som den säljs… eller ska man ringa Livsmedelsverket istället, kanske?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.