Ja, här är det redan -22 och SMHI har hotat med att det i norra Dalarna ska kunna bli neråt -40… Tur att jag bor i mellersta alltså! :-) Jag eldar i pelletskaminen och när det blir ljust i morgon fyller jag naturligtvis på mer mat åt fåglarna. Nog för att jag gillar vintern, men det behöver ju inte vara fullt så här kallt!
Jaha nu har vi 10- här i HBG och en kall vind från nordväst, så nog är det kallt alltid. Leo, jag och övriga familjen har termokläder och kängor för oss går det ju bra men de arma ungdomarna som ränner runt i tajta jeans och jympaskor hur fan känns det för dem och hur är deras föräldrar funtade ?
I går fick vi besök av en som säkerligen tyckte att det var alltför kallt; en bofinkhane vid fågelmatningen. Han hade sällskap av bl.a. två lite kraftigare killar som är mindre ovanliga så här års; två stenknäckar som fajtades vilt om en godbit. Årets fågelräkning http://www.sofnet.org ska göras 29-31/1. Hoppas de finns kvar här då!
Uppsala hade dryga 30 minusgrader natten till i går. Vi på ”höglandet” lite varmare!
Ingen snöskottning på flera dagar iaf! Nu spridda småflingor i solskenet!
Tempen sjunker, skall åka till Malmö och kolla på “Avatar” i 3D om en stund, senare i kväll skall jag hämta sonen på Sturup, då får vi se om vi kommit ner i den -15g som utlovas. Sedan anithau så var det inte ungdomarna jag förtvivlade mig över utan föräldrarna, mina barn får bara inte gå ut otillräckligt klädda men det gör de inte iochförsig heller då de har fått lära sig från början vad vädrets makter har för inverkan på oss jordvarelser:)
Kylan suger!
T.om en garvad pimpelfiskare som mig.
-19,4 i Motala och vättern lägger sig:)
Det positiva är att då kan man knalla ut till öarna, bl.a åholmen med kråkbär mm men tyvärr finns det ju snö:(
Men naturen mår nog bäst av normala vintrar och normal snösmältning, bombmurklorna får vänta nån månad till..
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.