0 391 visningar

23 svar

Vem har kallast?

Elisabeth Jansson

5 jan 2010 kl. 13:41

Här är det bara 18 grader,och jag eldar i både kakelugnen och pannan och matar alla fåglar som behöver extra mat.

0

Tanja i Gagnef

5 jan 2010 kl. 17:34

Ja, här är det redan -22 och SMHI har hotat med att det i norra Dalarna ska kunna bli neråt -40… Tur att jag bor i mellersta alltså! :-) Jag eldar i pelletskaminen och när det blir ljust i morgon fyller jag naturligtvis på mer mat åt fåglarna. Nog för att jag gillar vintern, men det behöver ju inte vara fullt så här kallt!

0

Frida T

5 jan 2010 kl. 19:20

-22 i morse. Men bara hos närmaste granne var det mycket kallare. Tur man bor uppe på ett berg. :) Veden krymper snabbt nu i denna kyla.

Min vinterälskande hund börjar t.o.m frysa lite om tassarna…

0

Nina A

5 jan 2010 kl. 20:30

-19 i upplands väsby just nu

brrr säger jag bara
sånahär dagar är det skönt att bo i lägenhet :)

0

Tina Nordberg

5 jan 2010 kl. 22:08

Rätt bistert vill jag säga -25,9 just nu.Det kallaste vi har haft sedan 1987.

0

Alf Pallin

6 jan 2010 kl. 12:04

Kallt och kallt, här visade termometern på nästan - 30 kl 09.30.

0

Tina Nordberg

6 jan 2010 kl. 12:26

Du ligger bra till Alf, vår termometer stannade på 29,4.
+13 grader var det i sovrummet när vi vaknade i morse.Ullsockorna är på.
Nu är det bara -20,2.
Ha det gott.

0

siv.n

6 jan 2010 kl. 12:44

Kul att se hur kallt alla har men det skulle vara roligt att veta var i sverige ni håller till.Här i Liden
ca 5 mil nordväst om Sundsvall är det
-27,6 just nu.
siv n

0

Tina Nordberg

6 jan 2010 kl. 13:42

Jag hör hemma i Kolsva Västmanland.

0

Alf Pallin

6 jan 2010 kl. 14:08

Bor i Trönö Hälsingland.

0

Robban O-hamn

6 jan 2010 kl. 18:26

Minus 7,5 i Oskarshamn, och det har äntligen slutat snöa. Har fått
ca:20 cm senaste dygnet.

0

Frida T

6 jan 2010 kl. 18:46

Jag bor i Värmland. :) Hade även i morse -22 . Närmsta grannen bor ca 1 1/2 km bort hade -31 i morse. Tänk vad det kan skilja bara på så litet avstånd!

0

Tina Nordberg

6 jan 2010 kl. 21:13

Var glad för det Frida.

0

gunhild i Kåddis

6 jan 2010 kl. 23:06

Jag har varit på motionsdans i Vännäsby i kväll. När vi skulle åka hem var det -28, tur att vi hade extrakläder i bilen.

0

Boman

7 jan 2010 kl. 08:53

Skulle gärna byta våra 15-18 grader mot kallare, i inlandet. Här vid kusten är det fukt kvar i luften så inga kläder räcker för att hålla kylan ute i längden. Och så blåser det konstant. Älskar ju snö och kyla men detta är inte kul.
Boman/Södra Sthlm

0

"JAS" Helsingborg

7 jan 2010 kl. 10:06

Jaha nu har vi 10- här i HBG och en kall vind från nordväst, så nog är det kallt alltid. Leo, jag och övriga familjen har termokläder och kängor för oss går det ju bra men de arma ungdomarna som ränner runt i tajta jeans och jympaskor hur fan känns det för dem och hur är deras föräldrar funtade ?

0

anithau

7 jan 2010 kl. 10:30

JAS!
Klädesfrågan betr ungdomar har alltid varit en krigsfråga.
Det enda som hjälper är att ungdomarna får möta kylan.

Jag vet, har stridit som f—n med min son. Den hårda vägen är den enda.

0

Jan A, Uppsala

7 jan 2010 kl. 11:02

I går fick vi besök av en som säkerligen tyckte att det var alltför kallt; en bofinkhane vid fågelmatningen. Han hade sällskap av bl.a. två lite kraftigare killar som är mindre ovanliga så här års; två stenknäckar som fajtades vilt om en godbit. Årets fågelräkning http://www.sofnet.org ska göras 29-31/1. Hoppas de finns kvar här då!
Uppsala hade dryga 30 minusgrader natten till i går. Vi på ”höglandet” lite varmare!
Ingen snöskottning på flera dagar iaf! Nu spridda småflingor i solskenet!

0

Robban O-Hamn

7 jan 2010 kl. 13:33

3,5 minus i dag men nordosten gör att snön tidvis vräker ner.

0

Bo E

7 jan 2010 kl. 14:30

Inte jag, men när jag har typ -18 så vet jag vänner i Örebro med omnejd som haft -24 och -28.
Så nån värme är det inte här heller…

0

"JAS" Helsingborg

7 jan 2010 kl. 15:30

Tempen sjunker, skall åka till Malmö och kolla på “Avatar” i 3D om en stund, senare i kväll skall jag hämta sonen på Sturup, då får vi se om vi kommit ner i den -15g som utlovas. Sedan anithau så var det inte ungdomarna jag förtvivlade mig över utan föräldrarna, mina barn får bara inte gå ut otillräckligt klädda men det gör de inte iochförsig heller då de har fått lära sig från början vad vädrets makter har för inverkan på oss jordvarelser:)

0

anithau

7 jan 2010 kl. 16:29

JAS!
Jag menade också föräldrarna.
I kampen om kläder så förlorar föräldrarna ganska så ofta.

0

gunhild i Kåddis

7 jan 2010 kl. 22:17

Fortfarande minus 25 man borde hoppa på en sista minuten från Umeå. På lördag kan man åka ospecat till Kanarieöarna med Ving 2 veckor för 2300 kronor.

0

svampstaff

7 jan 2010 kl. 22:27

Kylan suger!
T.om en garvad pimpelfiskare som mig.
-19,4 i Motala och vättern lägger sig:)
Det positiva är att då kan man knalla ut till öarna, bl.a åholmen med kråkbär mm men tyvärr finns det ju snö:(
Men naturen mår nog bäst av normala vintrar och normal snösmältning, bombmurklorna får vänta nån månad till..

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone