0 385 visningar

9 svar

Plockat svamp på....

gunhild i Kåddis

12 jan 2010 kl. 21:58

Kanarieöarna? Skulle gärna vara med på en sån utflykt när jag kommer till kanarieöarna.
http://grancanariareportage.blogspot.com/search/label/svampplockning

0

svampstaff

12 jan 2010 kl. 22:14

Otäckt!
Risken är att man kommer hem sönderbiten och blekare än när man åkte, efter kravlande bland buskar efter svamp?

0

Lena M

13 jan 2010 kl. 09:32

Lycka till Gunhild om du skall dit, jag skulle nog också titta efter svamp istället för att sola / bada :))

0

Birgitta D

13 jan 2010 kl. 10:30

men vadå de plockar ju i plastpåsar. För övrigt åker jag den 24 jan. har tröttnat på kylan.  Har hittat kantareller på Teide tidigare.

0

gunhild i Kåddis

13 jan 2010 kl. 11:28

Birgitta maila mig och berätta mer.

0

Plockat svamp på....Birgitta

Elisabeth Bååth

22 jan 2010 kl. 19:17

Hör med Micke, han har ju nyss varit där. Han tittade på svamp uppe i bergen enligt en nybliven svampkonsulent som träffade Micke i en affär där.

0

gunhild i Kåddis

23 jan 2010 kl. 18:44

Nu har jag varit på en underbar svamputflykt till Finca de Osorio vid Teror inte långt från Las Palmas. Där växer bl.a. kantareller kremlor flugsvampar röksvampar musslingar platt-tickor och vad jag tror är klyvblad m.m. och där fanns mycket intressant växtlighet att titta på, bl.a. korkek. Dit ska jag nog återvända.

klyvblad?

0

gunhild i Kåddis

23 jan 2010 kl. 18:46

Några till

0

Plockat svamp på...

gunhild i Kåddis

23 jan 2010 kl. 19:01

Flugsvamp fanns det också men vet inte vilken sort. Träffade också svarta snälla grisar.

0

Lena M

24 jan 2010 kl. 10:22

Nu blir jag lite avundsjuk på dig Gunhild som fått flanera i svampmarker. Här verkar det dröja om man skall tro väderrapporter, mera kyla, snö på G.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone