0 200 visningar

9 svar

Lite varmare

Tina Nordberg

13 jan 2010 kl. 12:35

i dag, äntligen ensiffrigt -9°.
Men ganska dimmigt.

0

Bo E

13 jan 2010 kl. 12:50

Ja, här i Örebro -7 och mycket dimmigt och isfrostigt.
Ganska snyggt ute, men råare luft än när det var -13 och sol, så det går på ett ut att vistas ute.
I lagom portiopner trevligt, men man längtar snart in i värmen igen.

0

Geraldine, Vällingby

13 jan 2010 kl. 17:52

Vilket härligt foto, som en tavla.

Här i Sempervillage är det -8,5 just nu.

0

Bo E

14 jan 2010 kl. 12:55

Rejält trött på dimman nu. Kryper lixom innanför västen så man fryser som om det vore -15 nu igen.

Hörde igår att det vaqrit plusgrader i Karlstad, och att Örebro överlag haft kallare vinter.
Ett köldhål här alltså även om det har varierat mellan olika stadsdelar.
Det har t ex varit -23 på ett ställe, -26 på ett annat och -28 (komma nånting tror jag var länets eller i varje fall stans köldrekord) på ett tredje under samma natt.
Idag hade jag -8 hos mig i alla fall.

0

Tina Nordberg

14 jan 2010 kl. 14:19

Vi har åxå -8° och dimma, tätare än i går. Har bara haft två dager med dimma.

0

Bo E

20 jan 2010 kl. 13:19

Igår fick jag ny dataskärm, och uj uj vilken enorm skillnad!

Jag ser en helt ny bild med ett helt nytt djup och en massa nya detaljer som en liten stege rest mot trädet till höger i bild (ek??)

Åter ett grattis till Tina för det stämningsfulla fotot av dimvintern!

0

Lena M

20 jan 2010 kl. 15:47

3 - 4 minus har det varit i några dagar här i Gästrikland men dessvärre är det för mycket snö att pulsa i, går över stövelskaften. Det är bara att vänta !

0

Tina Nordberg

20 jan 2010 kl. 18:10

Tack för det, Ja det är en ek, en reslig sådan.
-3 i dag och snöar av o till.
Ska ut o röra lite på mig snart så jag inte slår rot på stolen.

0

Robban O-Hamn

20 jan 2010 kl. 21:03

Runt nollan dom senaste dagarna, men ett jädra snöande hela tiden. Lille man gillar inte snö och slöar mest hela tiden.

0

Bo E

21 jan 2010 kl. 14:15

Jag är för frisk för att ligga och slöa, även om det känns frestande.
Det blir att pulsa i modden över stan till jobbet och försöka hitta genvägar som är framkomliga.
Det finns t ex stora affärshus som man kan gena igenom istället för att gå runt, nån gatstump där man lagt värme i trottoaren så det är barmark vid husväggen mm, man får vara påhittig.
Använder oxå krycka med utfällbar spets som säkrar upp lite av halkrisken.
Sen får man hålla koll uppåt oxå för det häger oroväckande stora istappar här och var…
Nä, nu längtar man efter en veckas rejält spöregn, och sen sooooool!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone