Rejält trött på dimman nu. Kryper lixom innanför västen så man fryser som om det vore -15 nu igen.
Hörde igår att det vaqrit plusgrader i Karlstad, och att Örebro överlag haft kallare vinter.
Ett köldhål här alltså även om det har varierat mellan olika stadsdelar.
Det har t ex varit -23 på ett ställe, -26 på ett annat och -28 (komma nånting tror jag var länets eller i varje fall stans köldrekord) på ett tredje under samma natt.
Idag hade jag -8 hos mig i alla fall.
Jag är för frisk för att ligga och slöa, även om det känns frestande.
Det blir att pulsa i modden över stan till jobbet och försöka hitta genvägar som är framkomliga.
Det finns t ex stora affärshus som man kan gena igenom istället för att gå runt, nån gatstump där man lagt värme i trottoaren så det är barmark vid husväggen mm, man får vara påhittig.
Använder oxå krycka med utfällbar spets som säkrar upp lite av halkrisken.
Sen får man hålla koll uppåt oxå för det häger oroväckande stora istappar här och var…
Nä, nu längtar man efter en veckas rejält spöregn, och sen sooooool!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.