0 176 visningar

10 svar

Bara en vinterbild

Alf Pallin

13 jan 2010 kl. 19:11

Solens första röda morgonstrålar lyser med en strimma på de frostnupna björkarna, temteraturen är -22 celsius, inte en svamp i sikte.

0

Tina Nordberg

13 jan 2010 kl. 19:32

Mycket vackert.

0

Irene A

13 jan 2010 kl. 20:08

Ja, verkligen vackert!

Här orkade solen äntligen upp över grannens uthustak igen, så att den kunde skina in och värma genom söderfönstret vid middagstid.

0

"JAS" Helsingborg

13 jan 2010 kl. 21:51

Här har det töat ett par dagar +-0g och nästan ingen snö kvar, så någon av de närmsta dagarna blir det lite svampjakt igen:)
Mycket fin bild Alf.

0

Ewa lilliesköld

13 jan 2010 kl. 22:22

Så vackert, Alf! Dags för Umeå i morgon och redovisning för SvkII - det blir filmtajm!!!!
:-)

0

Birgitta D

14 jan 2010 kl. 08:44

Hej tjusigt. Får jag knycka den.

0

anithau

14 jan 2010 kl. 11:49

Håller med Birgitta D.
Får jag också knycka den?

0

Alf Pallin

14 jan 2010 kl. 17:29

Birgitta och Anita, det är klart ni får bilden.

0

anithau

14 jan 2010 kl. 21:38

Tack, jag blir glad.

0

Birgitta D

14 jan 2010 kl. 23:15

Tack Alf.

0

Mikael, Västergötland

16 jan 2010 kl. 13:46

Fin bild, Alf!
Själv har jag inte så fina från i år, men jag kan ju bifoga en frostbild från januari 2009, en molnbild från juli 2008 (vi är på väg mot sommaren och stackmoln)och en bild från köksfönstret nu i januari 2010. Från detta fönster brukar jag titta på dem som häckar i holkarna, men under den innevarande årstiden är det gästerna vid fågelbordet som är skådeobjekt.
Nu är det rena värmeböljan, -3°, men det har varit mellan 24 och 30 minusgrader i dessa Sjuhäradstrakter i vinter.
Kul att se era bilder, svamp som annat, under denna frusna årstid.

Jan 09, jul 08 och jan 10

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone