Oj så fint Jas, hoppas att du har en stor vägg att hänga på :) och lycka till Anitah med dina bilder.
Jag vill skriva ut och föra över svampbilder på textil, är det någon som provat det ? Bästa papperter för det och något speciellt man skall tänka på ???
Tacksam för tips !
det finns två fabrikat av pappar i handeln, de är likvärdiga , kanske är det pappret som har strykjärnsbilder på baksidan lättare att jobba med, där ser man att när pappret ändrat färg så behöver man inte stryka mera.
men kom i håg, textilien bör vara tvättad, håll till på ett hårt underlag med t.ex en handuk under textilien, (det blir inte bra på mjuk strykbräda)
Här finns lite info om transfertryck:
http://www.attitude.se/Transferpapper,28.html
Jag har inte testat själv med papper för bläckstråleskrivare, men har också funderat på att göra det.
Om du har tänkt göra tryck på t-shirts: Oavsett vad som sägs om hållbarheten, räkna inte med att bilderna håller sig lika fina efter tvätt - och använd inte motiv med alltför fina detaljer.
Klas.
Tack för info, såg på Inkclubb att det fanns papper för utskrift på textil och är nyfiken att testa eftersom jag jobbar mkt. i olika tyger.Är det bara att göra utskrifter som med pappersbilder eller måste man tänka på annat sätt, andra inställningar på skrivaren?
Irene.
Nu har jag läst länken du skickade och jag skall testa framöver, skickar bild på resultatet senare.
Vad jag förstod så är hållbarheten inte så god på bruksföremål, men kanske en gardinkappa, kasse, kökshanduk m.m. Jag har gamla linnelakan som jag skall offra och göra experiment på.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.