0 248 visningar

14 svar

Terapi i vintermörkret!

"JAS" Helsingborg

29 jan 2010 kl. 23:48

Detta håller jag på med medan tempen sjunker ner mot -10 och mer snö faller tungt från den mörka skyn och vindel ylar i husknutarna:)

0

Mikael i Norrköping

30 jan 2010 kl. 00:47

Läckert JAS, är det egna utskrifter eller från labb?

0

"JAS" Helsingborg

30 jan 2010 kl. 08:24

Egna utskrifter:)

0

anithau

30 jan 2010 kl. 08:29

JAS!
Jag håller på med samma. För mig är det lab som fixar till det.

Ska ha en hel vägg med bara egna alster, precis som du. Visst är det häftigt.

0

Lena M

30 jan 2010 kl. 16:33

Oj så fint Jas, hoppas att du har en stor vägg att hänga på :) och lycka till Anitah med dina bilder.

Jag vill skriva ut och föra över svampbilder på textil, är det någon som provat det ? Bästa papperter för det och något speciellt man skall tänka på ???
Tacksam för tips !

0

Enelie, Linköping

30 jan 2010 kl. 16:44

Vilken fotovägg!
Den har du jobbat på ett tag.
Jag hoppas att fortsättning följer när du utökar samlingen.

Och, Anitha, du har säker en fin samling också vid det här laget.

0

anithau

30 jan 2010 kl. 16:52

Nä du, Enelie!
Jag har bara börjat.
Det tar sin lilla tid.

0

Enelie, Linköping

30 jan 2010 kl. 16:57

Den som väntar på något gott….:)

0

lena m

klas jaederfeldt

30 jan 2010 kl. 17:09

det finns två fabrikat av pappar i handeln, de är likvärdiga , kanske är det pappret som har strykjärnsbilder på baksidan lättare att jobba med, där ser man att när pappret ändrat färg så behöver man inte stryka mera.
men kom i håg, textilien bör vara tvättad, håll till på ett hårt underlag med t.ex en handuk under textilien, (det blir inte bra på mjuk strykbräda)

0

lena m

Irene A

30 jan 2010 kl. 17:24

Här finns lite info om transfertryck:
http://www.attitude.se/Transferpapper,28.html

Jag har inte testat själv med papper för bläckstråleskrivare, men har också funderat på att göra det.

Om du har tänkt göra tryck på t-shirts: Oavsett vad som sägs om hållbarheten, räkna inte med att bilderna håller sig lika fina efter tvätt - och använd inte motiv med alltför fina detaljer.

0

lena m

Lena M

30 jan 2010 kl. 17:30

Klas.
Tack för info, såg på Inkclubb att det fanns papper för utskrift på textil och är nyfiken att testa eftersom jag jobbar mkt. i olika tyger.Är det bara att göra utskrifter som med pappersbilder eller måste man tänka på annat sätt, andra inställningar på skrivaren?

0

lena m

Lena M

30 jan 2010 kl. 17:32

Irene, ditt inlägg hann före mitt, läser det om en stund, först lite skaldjurssallad. :)

0

lena m

Irene A

30 jan 2010 kl. 17:51

Mer om transfertryck:
Använd bilder med god kontrast och gör dem också ljusare i ett bildbehandlingsprogram först, så blir resultatet bättre.

0

lena m

Lena M

30 jan 2010 kl. 18:49

Irene.

Nu har jag läst länken du skickade och jag skall testa framöver, skickar bild på resultatet senare.
Vad jag förstod så är hållbarheten inte så god på bruksföremål, men kanske en gardinkappa, kasse, kökshanduk m.m. Jag har gamla linnelakan som jag skall offra och göra experiment på.

0

lena m

Orvar

30 jan 2010 kl. 19:08

Jo en Flammulina velutipes blir efter några tvättar en Flammulina fennae..

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone