0 162 visningar

8 svar

Jag undrar vidare......

anithau

7 feb 2010 kl. 07:30

Serie 1 - gula knappar - känner mig tveksam, vet någon?
Som vanligt stupar jag på trädslaget

Serie 2 - bild 1 har jag frågat om förut, har för mig att jag fick svaret kantöra - minns jag rätt?
Bils 2 och 3 - hittades i höstas, vet ej - trädslaget - minns ej.
Vet någon?

Blir glad för hjälp.
Kommande säsong ska jag förbättra mina bristande kunskaper betr trädslag.

0

anithau

7 feb 2010 kl. 07:31

Serie 2

0

"JAS" Helsingborg

7 feb 2010 kl. 10:04

Serie 1. Citronskål.

0

anithau

7 feb 2010 kl. 10:21

Tack, JAS!

Då är det bara resten kvar.

0

hans-åke

7 feb 2010 kl. 11:02

serie 2 bild 1 förslag alticka

0

anithau

7 feb 2010 kl. 11:07

Hans-Åke!
Jag känner mig tveksam till alticka.
Undersidan är skinnaktig, inte grova porer som altickan har.

0

Irene A

7 feb 2010 kl. 14:58

Jag förstår din undran. Kantöra brukar ha en ljusare kant, men jag vet inte vad det ska kunna vara annars.
Serie 2, bild 2-3 tror jag är pappersgröppa, ifall ytan är fint vindlad (en anings skakningsoskärpa kan göra att den ser taggig ut).

0

anithau

7 feb 2010 kl. 16:38

Irene!
Den var precis så där som bilden visar.
Jag har hittat pappersgröppa förut och jag får inte den känslan.
Birgitta o Sven Damne var med mig och de var lika undrande som jag.

0

anithau

7 feb 2010 kl. 16:50

Irene!
Jag glömde tacka - så tack.

Jag sätter in den under pappersgröppa så länge och får kolla den igen när snön är borta.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone