Vädret är strålande och vägarna framkomliga. Jag måste ta mig till Skäralid, Skånes nationalpark, en av de finaste platserna jag vet och gott om svamp. Idag skall jag kolla efter trollhand i ett videsnår vid dammen på botten av klyftan, det går knappast att komma åt dessa utan att det är ordentligt fruset. Serie 1, 3 naturbilder från platsen, bild 3 från dammen och i bortre högra hörnet finns viden. Tyvärr var det inte tillräckligt med is så jag höll på att “gå ner mig” men jag kunde ändå kolla huvudbeståndet av viden men inga trollhänder fast det fanns en del kantöron. Men precis som svampstaff skriver så var det en massa snö på grenarna så det blev en del i nacken.
Nåja stenålder är väl att ta i men det vore kul med lite gamla bilder. Nu när jag var där senast så tog jag kontakt med dem som har ansvaret för “naturum” och visade dem lite svampbilder som jag tagit i nationalparken och det kan nog bli en svampbildsutställning på naturum i september:)
Jan du skulle ta fram lite gamla bilder som sagt och ta kontakt med Oddvar Fiskesjö föreståndare får Söderåsens nationalpark. De bygger om lokalerna/naturum och gamla bilder är ju alltid intressanta.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.