0 194 visningar

4 svar

Apropå vildsvin i skogen...

Hannah

26 aug 2006 kl. 08:55

Det är väl inte direkt roligt att stå öga mot öga med ett vildsvin i skogen, men som sagt de springer oftast åt andra hållet. Men jag brukar skylla min tomma svampkorg på vildsvinen, så fort jag ser spår efter vildsvin i skogen. Ligger det någon sanning i detta eller är det bara ajg som fått för mig att vildsvin är väldigt duktiga på att leta upp och käka kantareller? Någon som vet?

0

Evus

26 aug 2006 kl. 11:43

Jodu, det har jag allt märkt. Dom har bökat bort massor av tidigare fina kantarellställen vi haft, det ser ut som det varit stora bulldosrar(ursäkta stavningen) där. Usch för vildsvin!!

0

per d

26 aug 2006 kl. 11:47

vir har alldeles för lite vildsvin, speciellt i kyldiskarna. är det något som skulle förbjudas så är det industrigrisar. har man en gång smagat vildsvin så slutar man med att köpa industrigris

0

gammelgalten

26 aug 2006 kl. 11:49

instämmer med per d

0

Hannah

26 aug 2006 kl. 16:13

Ja, jag kan inte mer än hålla med er vad det gäller vildsvin i frysdisken… Skulle vilja återuppleva kalops på vildsvin. Och så hade det kanske blivit fler svampar i skogen som man kunde haft till söndagssteken? ;)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone