Första bilderna tror jag är helt vanlig borstticka. De kan ju dra ut sig med resupinat växtsätt på undersida av ved. Hattar är ju på väg och hårighet kan anas samtidigt som de beskrivs som sega och svåra att lösgöra från veden. Den skumma nyansen och lystern på det unga porlagret tror jag kommer av överexponering från snön återigen. Trädslaget är asp av grenvinkel och förmodad hårdhet att döma.
Serie 1 och 4. Svedticka är nog trots allt bäst (som Nada var inne på från början). Den rosa tonen på porlagret kan förstås vara snön som spökar. Det finns ju några mörka fläckar på porlagret som talar för svedticka liksom den mörkare tonen ovan hattkanten. Till höger i bild gissar jag att en bit insamlats och i snittytan ser man att rörlagret är för tjockt och bevisligen har fel färg för tvåfärgsticka.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.