0 320 visningar

7 svar

Bockkillingen

Tina Nordberg

9 mar 2010 kl. 17:12

“Vår” lille vän fick idag hjälp att lämna jordelivet. Den stränga vintern blev för mycket för honom.
Jag blevtvungen att tillkalla polis idag då han inte längre ville stå på benen.Nu föler han vårens framfart från sin himmel.

0

vad fattades Bockkillingen?

Bo E

9 mar 2010 kl. 17:31

så tråkigt
men…
vad är det som är värst - nu är det ju inte så kallt - var den undernärd?

svårt att krafsa fram nåt ätbart?

trodde de gnagde på buskar och grenar, men det räcker kanske inte till?

0

Tina Nordberg

9 mar 2010 kl. 17:43

Den var nog undernärd.Nyfälld asp hade den i massor, det räckte tydligen inte. Den var svag redan innan det blev varmare.Nu orkade den lille gossen inte återhämta sig.

0

svampstaff

9 mar 2010 kl. 19:25

Naturen är grym.
Rådjuren m.fl dukar under nu i mars pga. att deras fettreserver är slut, och dom dör helt enkelt av svält.

0

Enelie, Linköping

9 mar 2010 kl. 21:50

Nu kommer det allt en liten tår.
Så, tråkigt Tina att du har mist den lille rare vännen:(
Jag har en liten bockkilling här också men den verkar att ha turen att få gå med sin mamma (tror jag). Så förhoppningsvis klarar han sig.
Jag ger dem potatis eller kålrötter varje dag. Inget fettbildande precis med det kanske hjälper lite.

0

Tina Nordberg

12 mar 2010 kl. 09:29

dog inte för gäves, han har kommit till nytta för andra djur, bl.a den här ståtliga Duvhöken.
Sådan är naturens lag, äta eller ätas.

0

Jan A, Uppsala

12 mar 2010 kl. 10:37

Den ungfågeln ser rätt mager ut. Om den ändå är ståtlig, så bör det vara en hona - som jobbar hårt på att överleva sin första vinter.

0

Tina Nordberg

12 mar 2010 kl. 10:53

Ja precis, och med det här skafferiet har hon en god chans.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone