till trollträsket där jag trodde jag skulle bli kvar till snösmältningen. Snön gick över stövlarna och ett par ggr. sjönk jag ner och fastnade rejält och fick gräva mig loss :).
De flesta trollhänderna var små men i ett av snåren växte de ” gyttrat ” och så fanns det eld- och kuddticka förståss, några gamla vinteskivlingar och på död al andra för mig namnlösa tickor.
Nu väntar jag på att barmark innan jag gör någon fler tur !
trollhand
Snyggt Lena, bra kämpat.
Här regnar det och är +6g så jag hoppas att de myxomyceter som jag jagar hinner utvecklas här nere innan all snö är borta för jag har ingen lust att åka norr över igen. I morgon skall jag inventera en tänkbart trollhandslokal där inget är noterat ännu, får se vad det ger.
Här i Torsåker har det varit en riktigt vacker dag med sol och + 9 grader därför min tur till trollträsket, men jag medger att det var jobbigt att pulsa i all snö.
Det finns gott om gamla alar efter bäcken och där fanns den här på undersidan av en liggande sådan samt en liten platticka. På ett träd bredvid ( tror björk )växte de här , vad är det ?
blandade tickor
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.