0 237 visningar

3 svar

Premiärtur

Lena M

20 mar 2010 kl. 13:50

till trollträsket där jag trodde jag skulle bli kvar till snösmältningen. Snön gick över stövlarna och ett par ggr. sjönk jag ner och fastnade rejält och fick gräva mig loss :).
De flesta trollhänderna var små men i ett av snåren växte de ” gyttrat ” och så fanns det eld- och kuddticka förståss, några gamla vinteskivlingar och på död al andra för mig namnlösa tickor.

Nu väntar jag på att barmark innan jag gör någon fler tur !

trollhand

0

Jan A, Uppsala

20 mar 2010 kl. 14:11

Modigt Lena! Jag väntar tabm inte på barmark utan på skare! Det värsta är väl att vi först ska få nån dm snö till på måndag…

0

"JAS" Helsingborg

20 mar 2010 kl. 14:21

Snyggt Lena, bra kämpat.
Här regnar det och är +6g så jag hoppas att de myxomyceter som jag jagar hinner utvecklas här nere innan all snö är borta för jag har ingen lust att åka norr över igen. I morgon skall jag inventera en tänkbart trollhandslokal där inget är noterat ännu, får se vad det ger.

0

Lena M

20 mar 2010 kl. 15:04

Här i Torsåker har det varit en riktigt vacker dag med sol och + 9 grader därför min tur till trollträsket, men jag medger att det var jobbigt att pulsa i all snö.
Det finns gott om gamla alar efter bäcken och där fanns den här på undersidan av en liggande sådan samt en liten platticka. På ett träd bredvid ( tror björk )växte de här , vad är det ?

blandade tickor

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone